Facebook ogłosił, że wprowadza kolejne działania mające na celu powstrzymanie dezinformacji związanej z treściami antyszczepionkowymi – poinformował portal socialmediatoday.com. Platforma na swoim blogu, na który powołuje się źródło, oznajmiła, że między innymi obniży zasięg grup i stron antyszczepionkowych, które rozpowszechniają nieprawdziwe informacje na temat szczepień w aktualnościach oraz w zakładce „Szukaj”. Grupy te nie będą uwzględniane w rekomendacjach ani nie będą pojawiać się w podpowiedziach po hasłach w wyszukiwarce – czytamy.
Serwis Zuckerberga zapowiedział na blogu, że jeśli znajdzie reklamy zawierające nieprawdziwe informacje o szczepieniach, to będą one odrzucone. Platforma poinformowała także, że usunęła opcję targetowania reklam związanych ze szczepieniami, zawierających hasła takie jak „kontrowersje dotyczące szczepionek”. Zaznaczyła również, że w przypadku, gdy konta reklamowe nadal będą naruszać zasady, to serwis podejmie kolejne kroki, takie jak zablokowanie profilu. Facebook, jak czytamy dalej, przestanie także wyświetlać oraz rekomendować treści dezinformujące dotyczące szczepionek w Instagram Explore i na stronach hashtagów.
Na koniec platforma dodała, że poszukuje rozwiązań, dzięki którym mogłaby edukować użytkowników, którzy zetknęli się z fałszywymi informacjami na temat szczepień.
Jak zaznacza źródło, Facebook nie podejmuje tak radykalnych decyzji jak Pinterest, który odgórnie blokuje treści antyszczepionkowe. Serwis Zuckerbega chce na ten moment zmniejszyć ich zasięg, a także możliwość rozprzestrzeniania fałszywych informacji. (pm)