Facebook podejmuje kolejne kroki w walce z dezinformacją o koronawirusie. 4 marca 2020 roku Mark Zuckerberg poinformował, że Światowa Organizacja Zdrowia (Worls Health Organization, WHO) będzie mogła za darmo zamieszczać w serwisie reklamy z faktami na temat choroby – podaje cnbc.com. Czytamy, że dzięki temu WHO będzie mogło obalać teorie spiskowe i zapanować nad dezinformacją.
Użytkownikom, którzy w wyszukiwarce wpiszą hasło „koronawirus”, wyświetli się okno przekierowujące do strony WHO lub lokalnej instytucji medycznej, gdzie będzie można uzyskać najnowsze informacje o wirusie – tłumaczy źródło. Obywatele krajów, w których potwierdzono przypadki zachorowań, zobaczą te informacje na stronie głównej Facebooka.
Jak czytamy, serwis społecznościowy chce dać miliony środków na reklamę również innym organizacjom. Walka z koronawirusem opierać się będzie też na usuwaniu treści, które organizacje zdrowia oznaczą jako fałszywe, oraz reklam produktów, które mają wyleczyć chorobę.
Źródło zwraca uwagę, że Facebook mocno zaangażował się w walkę z dezinformacją o koronawirusie. Zatrudnieni przez serwis naukowcy korzystają z anonimowych danych, takich jak mapy gęstości populacji, aby zrozumieć, w jaki sposób rozprzestrzenia się choroba. Zaangażowana została także fundacja Chan Zuckerberg Initiative (założona przez Marka Zuckerberga i jego żonę Priscillę Chan), która połączyła siły z fundacją Billa Gatesa – Gates Foundation. Dzięki współpracy naukowcom z Kambodży w ciągu paru dni udało się ustalić pełny genom wirusa, co wpłynęło na jego szybszą i łatwiejszą identyfikację – czytamy.
Jak informowaliśmy na PRoto.pl, w walkę z koronawirusem zaangażował się także Pinterest, który będzie przenosił na stronę z wytycznymi WHO wszystkich użytkowników szukających informacji o wirusie. Oficjalne konto Światowej Organizacji Zdrowia można też już obserwować na TikToku. (ak)