Facebook opublikował wskazówki, dzięki którym reklamodawcy mogą zmaksymalizować zaangażowanie. Serwis społecznościowy skupił się na poprawkach, jakie można wprowadzić w publikowanych treściach promocyjnych.
Dzięki analizom zespołu Facebook Creative Research dowiadujemy się, że drobne elementy, takie jak tytuł filmu, mogą mieć duży wpływ na zaangażowanie odbiorców i wyniki biznesowe. Czytamy, że jest to szczególnie ważne w dzisiejszych czasach, gdy reklamodawcy starają się kontaktować z konsumentami za pośrednictwem wielu różnych platform i formatów.
Serwis społecznościowy opublikował film, w którym skupił się na trzech elementach – tekście, czasie i layoucie. Wskazówki, uwzględnione w wideo, dotyczą m.in. wyświetlania napisów do filmów czy eksperymentowania z różnymi formatami.
Na początku filmu Facebook tłumaczy, że dodanie napisów do reklam w formie wideo wydłuża czas ich oglądania średnio o 12 proc. Czytamy, że w tekście warto także zadawać pytania, ponieważ zwiększają one zaangażowanie odbiorców i pobudzają do konwersacji. Serwis sugeruje również, aby w wideo uwzględnić dodatkowy tekst, który wyjaśni kontekst obrazu lub podkreśli kluczowe funkcje reklamowanego produktu.
Źródło: facebook.com
Następnie czytamy, że na początku filmu warto pokazać elementy identyfikujące markę – zaangażowanie rośnie, gdy odpowiednie znaki kojarzące się z firmą pojawią się w pierwszych trzech sekundach wideo. Facebook dodaje też, że reklamy, które w pierwszych pięciu sekundach prezentują swój przekaz, mają znacznie wyższą rozpoznawalność wśród odbiorców.
Źródło: facebook.com
W ostatniej części filmu czytamy, że kampanie tworzone w wielu różnych formatach mają wyższą skuteczność (86 proc.). Facebook sugeruje też, aby reklamy miały odpowiednie proporcje – w news feedzie warto, aby były one w formacie 1:1 lub 4:5 i posiadały element call-to-action. Jak czytamy, warto również eksperymentować z krótkimi i szybkimi przekazami w Stories.
Źródło: facebook.com
(ak)