Facebook deklaruje, że chce zapewnić twórcom różne sposoby, dzięki którym będą mogli zarabiać za pośrednictwem serwisu. W związku z tym zdecydował się na wprowadzenie kilku aktualizacji, które mają im w tym pomóc.
Portal społecznościowy poinformował o stworzeniu narzędzia o nazwie Brand Collabs Manager. Ma ono ułatwiać nawiązywanie współpracy między twórcami a markami. Te ostatnie po zapisaniu się będą mogły wyszukiwać facebookowych twórców i sprawdzać pod względem takich kryteriów jak zainteresowania, płeć czy wiek, czy ich odbiorcy są zbliżeni do grupy docelowej marki.
Brand Collabs Manager to też narzędzie, z którego mogą korzystać sami twórcy. Po uzyskaniu dostępu do narzędzia mogą zaprezentować swoje portfolio, w tym np. statystyki czy dane na temat współprac z przeszłości.
Do tej pory Facebook testował Brand Collabs Managera z ograniczoną liczbą partnerów, ale teraz będzie tę opcję udostępniał szerzej.
Więcej informacji na temat narzędzia można znaleźć na specjalnej stronie.
Na stronie newsroomu serwisu czytamy też o innych opcjach, dzięki którym twórcy mogą zarabiać w portalu. Facebook zapowiedział, że zwiększy się liczba użytkowników w USA, którzy zostaną objęci programem Ad Breaks i będą mogli zarabiać na reklamach wyświetlanych podczas ich filmów. Serwis rozwija też opcję płatnych subskrypcji twórców.
Czytaj też: Aktualizacje na Facebooku, które pomogą zarabiać na filmach
Facebook poinformował też, że testuje nowy szablon dla materiałów wideo i wprowadził kolejne rozwiązania dla twórców – takie jak możliwość dodawania ankiet czy quizów – dzięki którym ich filmy mają być bardziej interaktywne.
Szczegółowe informacje na temat powyższych nowości można znaleźć w newsroomie Facebooka. (pp)