poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościFacebook usuwa ograniczenia dotyczące tekstów na zdjęciach reklamowych

Facebook usuwa ograniczenia dotyczące tekstów na zdjęciach reklamowych

Facebook usuwa ograniczenia dotyczące reklam, które zawierają ponad 20 proc. tekstu w głównym obrazie – podaje socialmediatoday.com, powołując się na eksperta ds. social mediów, Matta Navarrę.

Jak czytamy, w tej chwili serwis aktualizuje tę zmianę, jednak na stronie Pomocy Facebooka użytkownicy mogą znaleźć informację mówiącą o tym, że  „zadaniem systemu reklamowego na Facebooku jest wypracowanie jak największej wartości dla ludzi i firm”, dlatego też platforma prowadzi badania i analizuje opinie, z których wynika, że obrazy zawierające mniej niż 20 proc. tekstu są skuteczniejsze. W związku z tym serwis zaleca stosowanie grafik z krótkimi komunikatami słownymi, które lepiej trafiają do świadomości odbiorców.

Dalej czytamy, że ta informacja różni się od poprzedniej, kiedy to Facebook powiadamiał, że reklamy w serwisie są sprawdzane na podstawie ilości tekstu graficznego, a obrazy z wyższym procentem napisów mogą nie być wyświetlane. Czytamy też, że platforma udostępniła wtedy narzędzie do sprawdzania tego, czy reklama jest zgodna z ograniczeniem do 20 proc. Obecnie jednak opcja ta nie jest już dostępna.

Źródło pisze również, że dotychczasowe ograniczenia stanowiły problem dla reklamodawców, zwłaszcza, że czasami proces egzekwowania Facebooka w tym zakresie był wadliwy.

Czytamy dodatkowo, że wcześniej marketerzy mogli umieszczać większą ilość tekstu w reklamach, jednak w rezultacie zasięg ich reklam był ograniczony w stosunku do tych, które nie przekroczyły limitu.

Socialmediatoday.com podaje, że nowa aktualizacja usuwa wszelkie ograniczenia, co oznacza, że ​​reklamy zawierające więcej niż 20 proc. tekstu na głównym obrazie będą zawsze wyświetlane i dotrą do takiej samej liczby osób, jak każda inna reklama.

Mimo to, Facebook nadal utrzymuje, że obrazy reklam zawierające mniej niż 20 proc. tekstu działają lepiej i zaleca stosowanie ograniczeń w przekazach – informuje źródło dalej.

Czytaj też: Facebook daje markom większą kontrolę nad miejscem wyświetlania reklam

(kd)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj