Facebook wprowadza nowy sposób na informowanie użytkowników wchodzących w interakcję z treściami, które zostały ocenione przez weryfikatorów jako dezinformacja. Dodatkowo serwis informuje o wprowadzaniu działań przeciwko profilom, które wielokrotnie udostępniają fake newsy.
Portal tłumaczy, że chce m.in. dawać swoim użytkownikom jak najwięcej informacji, zanim polubią daną stronę. Czytamy, że portal wyświetli okno powiadamiające o tym, że na wybranej stronie wielokrotnie pojawiały się materiały, które zostały uznane przez platformę za dezinformację. Dodatkowo każdy potencjalny obserwator, po kliknięciu, będzie mógł dowiedzieć się m.in. o programie sprawdzania faktów Facebooka. Serwis wyjaśnia, że proces ten pozwoli na „podjęcie świadomej decyzji o chęci śledzenia strony”.
Źródło: about.fb.com
Facebook planuje również rozszerzyć kary dla indywidualnych kont. Z tego powodu rozpoczyna ograniczać rozpowszechnianie wszystkich postów w kanale aktualności danego profilu, jeśli ten wielokrotnie udostępniał treści oceniane jako fake newsy. Zmniejszane będą również zasięgi pojedynczych „fałszywych” materiałów.
Dodatkowo portal rozpoczyna informowanie użytkowników o tym, że ich post jest oceniany pod względem wiarygodności, i chce udostępniać powiadomienie o tym, że treść jest poprawna.
Zobacz też: Facebook rozpoczął kampanię poświęconą dezinformacji o COVID-19
(kd)