Facebook chce zbudować silniejszą ochronę danych swoich użytkowników. Ma to być cel firmy na najbliższą dekadę – podaje Mark Zuckerberg we wpisie opublikowanym na about.fb.com. Platforma wprowadza nowe narzędzie do zarządzania danymi.
Jak czytamy, z okazji Dnia Ochrony Danych (obchodzonego 28 stycznia), CEO Facebooka podzielił się częścią prac, jakie zostały wykonane przez zespół Facebooka nad kontrolą prywatności – w serwisie i poza nim.
W ciągu najbliższych kilku tygodni portal społecznościowy będzie zachęcał użytkowników do sprawdzenia swoich ustawień dotyczących danych. Komunikat pojawi się w kanale wiadomości i przekieruje do narzędzia, które zostało zaktualizowane. Dzięki takiej opcji ustalenie tego, kto może wyświetlać posty i informacje o profilu danego użytkownika ma być łatwiejsze – informuje about.fb.com.
Nowe narzędzie ma pomóc wzmocnić bezpieczeństwo konta przez włączanie alertów logowania i przeglądania oraz umożliwienie edycji informacji, które są udostępniane aplikacjom firm trzecich, a do których zalogowano się na Facebooku.
Źródło: about.fb.com
Źródło tłumaczy dalej, że obecnie zewnętrzne firmy przesyłają Facebookowi informacje o aktywności korzystających z platformy w swoich witrynach (np. przez usługi takie jak gry czy platformy streamingowe). Takie dane są następnie wykorzystywane do wyświetlania interesujących dla użytkownika reklam na jego tablicy. Nowe narzędzie pozwoli na przejrzenie zestawienia tych informacji, a także usunięcie ich ze swojego konta. (kd)