18 sierpnia 2020 roku Google zacznie blokować wyświetlanie reklam na stronach internetowych rozpowszechniających obalone teorie spiskowe na temat koronawirusa – podaje wersm.com. Czytamy, że zbanowane zostaną także witryny promujące nieprawdziwe treści o innych kryzysach zdrowotnych.
Jak przypomina źródło, Google obecnie zabrania już reklam w treściach m.in. promujących ruchy antyszczepionkowe lub zachęcających ludzi do rezygnacji z leczenia. W sierpniu zasady serwisu dla reklamodawców zostaną zaktualizowane i niemożliwe będzie promowanie się przy tekstach informujących np., że szczepionka na COVID-19 jest próbą modyfikacji genetycznej ludzi, Bill Gates stworzył koronawirusa lub wirus został stworzony w Chinach jako broń biologiczna – tłumaczy wersm.com.
„Wprowadzamy dodatkowe zabezpieczenia, rozszerzając nasze zasady dotyczące szkodliwych treści zdrowotnych zarówno dla wydawców, jak i reklamodawców, o niebezpieczne informacje dotyczące kryzysu zdrowotnego, które są sprzeczne z konsensusem naukowym” – mówi rzecznik Google’a, cytowany przez źródło.
Czytamy, że zakaz początkowo będzie dotyczył określonych stron, ale po przekroczeniu pewnego progu zacznie obejmować całą witrynę. Wtedy wydawcy nie będą mogli korzystać z platform reklamowych Google’a.
Źródło zwraca uwagę, że niedawno również YouTube wprowadził nowe zasady, na mocy których twórcy mają ograniczoną możliwość zarabiania na filmach związanych z COVID-19 – tego typu wideo klasyfikowane są jako „drażliwy temat”. Serwis społecznościowy nie pozwala także na wyświetlanie reklam dużych marek obok wątpliwych lub potencjalnie obraźliwych treści – czytamy dalej. Zasady te są jednak łagodzone.
Czytaj więcej: YouTube łagodzi politykę dotyczącą „wrażliwych wydarzeń” i walczy z dezinformacją o koronawirusie
Przez ostatnie kilku miesięcy firma Google usunęła już ponad 200 milionów reklam związanych z COVID-19, które były niezgodne z jej zasadami – podaje źródło. (ak)