Koncern znalazł swój sposób na SEO i zaczął nazywać akcesoria w oparciu o zapytania Google’a. I tak szwedzcy klienci pod frazą „sposób na szczęśliwy związek” znajdą łóżko marki IKEA – czytamy w mashable.com.
Pomysł na kampanię pojawił się dlatego, że szwedzkie nazwy produktów mogą być trudne do zapisania ze względu na specyficzne twarde samogłoski. Firma przeanalizowała wyniki wyszukiwań w Google i wytypowała najczęściej wybierane przez Szwedów frazy, a następnie opisała nimi część przedmiotów z oferty sklepu. Jak to wypada w praktyce? Użytkownik, który wpisał pytanie: „Ile czasu kąpią się nastolatkowie?” wśród wyników wyszukiwania znajdzie czasomierz marki IKEA. Na ładowarkę do telefonu trafi z kolei pod wymownym hasłem „Nie odpisuje mi na wiadomości” a na duże, wygodne łóżko pod frazą „Jak mieć szczęśliwy związek”.
fot. materiały prasowe IKEA
Jak czytamy, twórcy kampanii starali się, by przedmiot był powiązany z konkretnym problemem, z którym borykają się konsumenci. (mw)