Instagram poinformował, że wprowadza nowe wymagania kwalifikacyjne dotyczące sprzedaży w serwisie. Dzięki nim rozszerzona zostanie liczba firm i twórców, która będzie mogła kontaktować się z klientami i sprzedawać swoje towary.
Czytaj także: Facebook ułatwi małym i średnim firmom sprzedaż online
Każde konto biznesowe lub konto twórcy z co najmniej jednym produktem spełniającym wymogi Instagrama będzie mogło korzystać z tagów zakupowych, aby nakłonić odbiorców do odwiedzenia strony sklepu internetowego. Firmy z USA, które zakwalifikowały się do testów portalu społecznościowego, mogą dodatkowo sprzedawać swoje produkty bezpośrednio w aplikacji.
Źródło: business.instagram.com
Zgodnie z nowymi zasadami, firmy będą musiały oznaczać produkty, które dostępne są do zakupienia na jednej stronie internetowej. Jak tłumaczy Instagram, celem tego typu działań jest zwiększenie spójności i zaufania wśród odbiorców.
Zaktualizowany zostanie również proces rejestracji z bardziej przejrzystymi wskazówkami dotyczącymi najchętniej wspieranych przez serwis rodzajów biznesów. Po zarejestrowaniu firma otrzyma powiadomienie, gdy tylko jej zgłoszenie zostanie potwierdzone. Instagram zaznacza także, że w przypadku odmowy konto dostanie wyraźny jej powód, aby m.in. mogło się odwołać od decyzji.
Zaktualizowane wymagania będą obowiązywać od 9 lipca 2020 roku we wszystkich krajach, w których dostępna jest opcja zakupów na Instagramie. Firmy, które do tej pory korzystały z funkcji zakupowych serwisu, w najbliższych tygodniach otrzymają powiadomienie z instrukcją wyjaśniającą, jak dostosować się do nowych zasad. (ak)