Instagram sprawdza funkcję, która umożliwiłaby profilom biznesowym dodanie bezpośredniego linku kierującego do zakupu kart podarunkowych albo przekazania darowizny na rzecz firmy – informuje socialmediatoday.com. Serwis powołuje się na doniesienia programistki Jane Manchun Wong, która napisała o pracach platformy nad nową opcją na Twitterze.
Źródło: twitter.com/wongmjane
Jak czytamy, możliwość dodania linku ma znajdować się w edycji konta, pod opcją „Wyświetlanie profilu”. Byłoby to dodatkowy link, poza tym głównym kierującym do witryny, który widoczny jest w bio. Źródło pisze dalej, że możliwe, że taki odnośnik mógłby mieć formę przycisku i znajdować się obok obecnych „Obserwuj” i „Wiadomość”.
Dalej czytamy, że w aktualizacji jest przewidziane także dodanie naklejek, które po dotknięciu kierowałyby do kart upominkowych czy przekazania darowizny. Socialmediatoday.com przypuszcza, że takie działania platformy są próbą niesienia pomocy firmom, które ponoszą straty z powodu kryzysu związanego z COVID-19. W ten sposób osoby kupujące np. karty upominkowe mogłyby wesprzeć firmy online, a „zaliczkę” wykorzystać w późniejszym terminie, zmniejszając tym samym straty małych i średnich firm.
Źródło informuje dalej, że Jane Manchun Wong odkryła również test nowej opcji, która pokazywałaby, kto z obserwatorów w karcie przesyłania wiadomości Instagram Direct jest aktywny w aplikacji w danym momencie. Byłby to podobny zabieg jak w Messengerze – co, jak czytamy, potwierdza dotychczasowe prace Facebooka nad zintegrowaniem wszystkich swoich narzędzi w jednym systemie. (kd)