Instagram przymierza się do wprowadzenia możliwości obserwowania konkretnych hashtagów. Funkcja jest obecnie testowana – opisuje serwis socialmediatoday.com.
Obecnie w serwisie można śledzić jedynie użytkowników. Możliwe jednak, że niedługo się to zmieni – czytamy. Platforma społecznościowa testuje bowiem możliwość obserwowania hashtagów, co jako pierwsza zauważyła Pippa Akram, która o opcji napisała na Twitterze.
Źródło: twitter.com/Social_Pip
Źródło: twitter.com/Social_Pip
Jak czytamy, nowa funkcja ułatwiłaby użytkownikom platformy wyszukiwanie ciekawych dla nich materiałów. Byłaby szczególnie przydatna dla osób zainteresowanych konkretnymi tematami. Umożliwiłaby im śledzenie interesujących treści bez konieczności codziennego wyszukiwania danych hashtagów.
Opcja byłaby też przydatna dla marek – czytamy dalej. Obecnie, w związku z rozwojem Instagrama, najczęściej używane hashtagi są bardzo „zatłoczone”, więc trudno marce wyróżnić się na tle innych. Często marki wykorzystują więc alternatywne, własne hashtagi. Nowa opcja umożliwiłaby obserwowanie nie tylko profilu danej firmy, lecz także tworzonych przez nią hashtagów, dzięki czemu marka mogłaby budować zaangażowaną społeczność – czytamy.
Obserwowanie hashtagów niezwiązanych z markami daje z kolei możliwość sprawdzenia, co dzieje się w określonej grupie użytkowników – czytamy dalej.
Jak podaje źródło, nie ma jeszcze informacji o tym, na jaką skalę prowadzone są testy oraz kiedy i czy w ogóle nastąpi wprowadzenie nowej funkcji. (mb)