piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościInstagram testuje nową naklejkę, by lepiej wyróżniać posty ponownie udostępniane w Stories

Instagram testuje nową naklejkę, by lepiej wyróżniać posty ponownie udostępniane w Stories

Instagram od jakiegoś czasu chce zniechęcić użytkowników do udostępniania w Stories postów z profilu. W tym celu testuje ostatnio nową naklejkę – opisuje socialmediatoday.com.

Jak czytamy, od kilku miesięcy Instagram opracowuje rozwiązanie, które ograniczyłoby udostępnianie w relacjach postów dodanych na profilach. Serwis twierdzi, że użytkownicy nie lubią tego rodzaju powielania treści, a wiele osób i marek publikuje aktualizację w aktualnościach, a później udostępnia ją w Stories, by zwiększyć jej popularność.

Czytamy, że w styczniu 2021 roku Instagram podjął pierwsze kroki, aby rozwiązać ten problem – wówczas serwis testowo uniemożliwił niektórym użytkownikom ponowne udostępnianie postów z aktualności w Stories. Źródło zauważa jednak, że spotkało się to z mieszanymi reakcjami. Serwis złagodził więc swoje podejście – w marcu testował etykiety, które byłyby dodawane do Stories, w których zostały ponownie opublikowane z posty głównego kanału.

Czytaj więcej: Instagram nie chce, by użytkownicy udostępniali posty w Stories

Teraz Instagram sprawdza kolejne rozwiązanie – podaje socialmediatoday.com, powołując się na wpis, jaki zamieścił badacz aplikacji Alessandro Paluzzi. Czytamy, że odkrył on test, w ramach którego serwis sprawdza naklejkę w Stories – o nazwie „Reshare” – która ułatwiłaby ponowne udostępnianie w relacjach postów opublikowanych w aktualnościach.

Czytamy dalej, że nie wiadomo jeszcze, w jaki sposób taki post byłby wyświetlany w Stories, jednak celem wprowadzenia takiej naklejki jest wyraźne oznaczenie, że jest to ponownie zamieszczona treść, a nie oryginalna relacja. Zdaniem źródła może to zniechęcać użytkowników do ponownego udostępniania aktualizacji z aktualności. Czytamy także, że serwis może zmniejszyć zasięg relacji z udostępnionymi postami. Instagram postrzega powielanie treści jako problem – czytamy dalej – więc osoby odpowiedzialne za komunikację w serwisie powinny uwzględnić potencjalne zmiany w swojej strategii.

Poza tym Paluzzi odkrył również, że Instagram pracuje nad nową opcją planowania transmisji na żywo – podaje dalej źródło. Czytamy, że może to być dobry sposób na zwiększenie zaangażowania w transmisje IG Live. Co więcej, serwis dodał niedawno możliwość wyłączenia kamery i prowadzenia transmisji wyłącznie audio (to odpowiedź na popularność aplikacji Clubhouse). (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj