Instagram oficjalnie wprowadził opcję Branded Content Ads, która umożliwi markom sponsorowanie postów stworzonych przez influencerów w podobny sposób, jak obecnie działa to przy kampaniach reklamowych – informuje socialmediatoday.com. Nowa funkcja została pierwszy raz zauważona w marcu 2019 roku przez serwis adage.com.
Czytamy, że do tej pory marki mogły współpracować z influencerami w ramach kampanii reklamowych promujących treści za pomocą branded contentu, lecz takie posty docierały jedynie do obserwatorów danego twórcy. Nowa opcja ma umożliwić firmom promowanie tych postów na takich samych zasadach, na jakich promują wszystkie inne reklamy. Pozwoli to zwiększyć zasięg i zaangażowanie – dodaje źródło.
Funkcja ta ma także dostarczyć markom większej ilości informacji na temat wydajności prowadzonych działań – komentuje autor tekstu, Andrew Hutchinson. Celem wprowadzenia nowej opcji ma być dalsze umacnianie współprac marketingowych na platformie, co przyniesie korzyść zarówno markom, jak i influencerom – dodaje.
Instagram na swoim blogu napisał: „68 proc. osób twierdzi, że odwiedza Instagram, aby wchodzić w interakcje z influencermi. Dzięki reklamom branded contentowym, firmy mają możliwość opowiadania historii swoich marek głosami twórców, docierania do nowych odbiorców oraz mierzenia wpływu prowadzonych działań” – cytuje źródło.
Jak czytamy dalej, opcja Branded Content Ads będzie dostępna w aktualnościach w nadchodzących tygodniach, a w Stories w najbliższych miesiącach. (ak)