Instagram 12 czerwca 2018 roku poinformował, że wprowadza opcję zakupów do sekcji Stories. Marki zyskają możliwość oznaczania produktów w publikowanych przez siebie relacjach, a użytkownicy będą mogli po kliknięciu w ikonę danego przedmiotu zapoznać się z dodatkowymi informacjami na jego temat, a także przejść na stronę internetową marki, gdzie można kupić wybraną rzecz – opisuje mashable.com.
Źródło zwróciło się również do Instagrama z pytaniem, czy będzie on pobierać od marek prowizję od zakupów w aplikacji, ale przedstawiciele serwisu należącego do Marka Zuckerberga zaprzeczyli.
Jak przypomina autorka tekstu Rachel Kraus, testy opcji zakupów rozpoczęły się na Instagramie w postach publikowanych przez marki na terenie USA w listopadzie 2016 roku, a później funkcja ta była udostępniana w innych krajach. Z kolei w maju 2018 roku serwis wprowadził tzw. „przyciski działania”, czyli CTA, które dają użytkownikowi możliwość np. dokonania rezerwacji stolika w danej restauracji czy zakupu biletów bez konieczności opuszczania portalu.
Instagram zapowiedział, że wybrane marki już mogą umożliwiać użytkownikom zakupy za pośrednictwem Stories, a wkrótce opcja będzie udostępniana kolejnym brandom. (pp)