Instagram wprowadził nowe narzędzie, dzięki któremu użytkownicy mogą robić zakupy bez opuszczania aplikacji – czytamy na stronie biura prasowego serwisu. Po dotknięciu zdjęcia z wybranym produktem danej marki wyświetli się opcja „checkout on Instagram” („zamów w Instagramie”). Naciskając ją, użytkownik może wybrać m.in. rozmiar czy kolor swojego przyszłego zakupu, po czym jest przekierowywany do kasy. Wszystko to odbywa się na Instagramie – czytamy.
Użytkownik, który dokonuje zakupu przez Instagram po raz pierwszy, musi podać swoje imię, nazwisko, adres do wysyłki, a także dane karty płatniczej. Przy kolejnych transakcjach nie będzie to już wymagane, ponieważ te informacje zostaną zachowane przez serwis. Użytkownik otrzyma również powiadomienie o wysyłce oraz terminie dostawy, dzięki czemu będzie mógł również, za pośrednictwem serwisu, śledzić swoją przesyłkę – pisze źródło.
Nowe narzędzie zakupowe jest obecnie dostępne w zamkniętej wersji beta dla firm oraz dla użytkowników w Stanach Zjednoczonych – poinformował Instagram. Wśród marek, którym umożliwiono już sprzedaż na Instagramie, są: Adidas, Beverly Hills, Balmain, Burberry, ColourPop, Dior, H&M, Huda Beauty, KKW, Kylie Cosmetics, MAC Cosmetics, Michael Kors, NARS, Nike, NYX Cosmetics, Oscar de la Renta, Ouai Hair, Outdoor Voices, Prada, Revolve, Uniqlo, Warby Parker czy Zara – wylicza serwis. (pm)