Po tym jak firma GAP opublikowała w mediach społecznościowych reklamę z udziałem dziewczynek, w tym jednej opierającej się o drugą o czarnym kolorze skóry, w sieci pojawiły sie negatywne komentarze. Autorką jednego z nich jest Kirsten West Savali, Senior Writer z TheRoot. O sprawie pisze prdaily.com.
Żródło: Twitter/twitter.com/TheRoot
Savali zwróciła uwagę, że „wbrew powszechnej opinii, kultury popularnej i polityki, czarne kobiety i dziewczynki nie są ani oparciami ani tłami ani zaporami”. Dodała przy tym: „To dziecko zasługuje na coś lepszego, czyż nie GAP? To Twój biznes do stracenia”. Pojawił się również m.in. taki wpis: „Czy to wiadomość do czarnej dziewczynki? Czy oznacza to, że powinna czuć się podporządkowana? Wstydź się GAP!”
Źródło: Twitter/twitter.com/VeganWhileBlack
Źródło: Twitter/twitter.com/proheaux
Źródło: Twitter/twitter.com/klpqueen
Inny internauta, filmowiec Matthew Cherry zapytał, czy odwrócenie ról coś zmienia i pokazał przy tym poprzednią reklamę firmy GAP.
Źródło: Twitter/twitter.com/MatthewACherry
Co na to GAP? Na prdaily.com czytamy, że firma przeprosiła i usunęła reklamę ze swojego konta na Facebooku w odpowiedzi na negatywne reakcje odbiorców. Brand managerowie szybko interweniowali, kiedy reputacja firmy została zagrożona i wydali następujące oświadczenie:
„Jako marka o dumnej 46-letniej historii walki o różnorodność i poczucie przynależności, doceniamy dyskusję, która miała miejsce i przepraszamy każdego, kogo uraziliśmy”.
Na koniec dowiadujemy się, że dwie dziewczynki ze zdjęcia są siostrami, o czym poinformowała na Twitterze ich mama, aktorka Brooke Smith. Zaznaczyła w poście, że „wszyscy powinni się uspokoić”.
Źródło: Twitter/twitter.com/TheRoot
(ak)
Zdjęcie główne: Twitter/twitter.com/TheRoot