Długotrwała izolacja społeczeństwa związana z koronawirusem będzie wymagała znalezienia nowych sposobów pozostawania w kontakcie z otoczeniem – pisze socialmediatoday.com. Jest to również wyzwanie dla firm i marek, które w tej sytuacj będą musiały znaleźć rozwiązanie, by podtrzymać kontakt z klientami i utrzymać swoje działalności mimo trwającego kryzysu.
Jak czytamy, jedną z możliwości komunikacji z otoczeniem jest prowadzenie transmisji na żywo. Źródło tłumaczy, że zapewne żadna opcja wideo na platformie społecznościowej nie zastąpi kontaktu w realnym świecie, jednak szybkość i możliwość bezpośredniej interakcji podczas live’a może okazać się najbliższą rozmowie bezpośredniej.
Zespół platformy społecznościowej przygotował listę wskazówek, które pomogą użytkownikom i markom prowadzić transmisje na żywo i dotrzeć do swoich odbiorców za pomocą Instagram Live.
Instagram poleca m.in., by przed rozpoczęciem takiej transmisji używać naklejek (dostępnych w Stories) z odliczaniem do spotkania oraz sprawdzić jakość połączenia internetowego. Sugeruje także, że ciekawym rozwiązaniem jest prowadzenie live’ów z kimś bliskim, np. z kimś z branży albo obserwatorem, sprawdzić się mogą również wywiady Q&A, włączenie możliwości komentowania czy wyświetlanie zdjęć i wideo. Serwis społecznościowy zachęca również do zapisywania takich materiałów w Stories na profilu.
Źródło: socialmediatoday.com za twitter.com/MattNavarra
(kd)