Niedawno na Instagramie pojawiła się nowa funkcja Nametag (Znacznik nazwy), mająca charakter wizytówki z linkiem do profilu na platformie. O nowym narzędziu w aplikacji informowaliśmy na początku października 2018 roku.
Portal socialmediatoday.com pisze, że Nametag można przyrównać do kodu QR. Jest to grafika, którą inni użytkownicy aplikacji mogą zeskanować za pomocą aparatu i tym sposobem zacząć obserwować dany profil. Aby ustawić spersonalizowaną wizytówkę na Instagramie, należy przejść do zakładki Znacznik nazwy umiejscowionej w prawym górnym rogu w aplikacji.
Portal socialmediatoday.com opisuje pięć sposobów na to, jak można wykorzystać Nametag, by pozyskać więcej obserwatorów.
1. Nawiązywanie kontaktów
Spotkania networkingowe, imprezy czy inne wydarzenia nieoficjalne to dobra okazja, by wykorzystać instagramową wizytówkę. Jak pisze socialmediatoday.com, na spotkaniach towarzyskich często bywa głośno, co uniemożliwia dłuższe rozmowy, a także wymienianie się informacjami, m.in. takimi jak nazwa profilu na Instagramie. Przy takich okazjach wyjęcie telefonu i zeskanowanie grafiki może okazać się łatwiejszym rozwiązaniem.
2. Konferencje i imprezy firmowe
Jak podaje źródło, konferencje i imprezy firmowe są bardzo dobrym pretekstem do nawiązania kontaktu z osobami z branży, a także z potencjalnymi klientami. Stworzenie wizytówki na Instagramie może przyspieszyć i ułatwić ten proces.
Socialmediatoday.com zaznacza, że Nametag można promować na różne sposoby, m.in. przez zamieszczenie grafiki na ulotkach, agendach konferencyjnych czy innych materiałach promujących markę, które odbiorca będzie mógł zabrać ze sobą.
3. Drukowane materiały
Kolejnym sposobem na wykorzystanie tego narzędzia, jaki podaje portal, jest umieszczenie grafiki na materiałach drukowanych – na wcześniej wspomnianych już ulotkach, ale także w czasopismach czy magazynach. Nie muszą być to materiały należące do marki, ale również takie, w których się promuje.
4. Maile
Kolejnym miejscem, gdzie marka może promować swoje konto na Instagramie przez Znacznik nazwy, są wiadomości mailowe. Jak podaje źródło, podpis w mailu może być dobrym miejscem na umieszczenie Nametagu. Kolejną opcją jest wysłanie specjalnego maila z załączoną grafiką przestawiającą instagramową wizytówkę, z wiadomością zachęcającą innych do obserwowania profilu.
5. Realny Nametag
Można także zdecydować się na umiejscowienie znacznika profilu instagramowego w fizycznej lokalizacji, takich jak siedziba firmy – podpowiada źródło. Będzie on przypomnieniem dla osób zainteresowanych naszą marką, np. odwiedzających gości, o możliwości śledzenia interesujących treści dzięki obserwowaniu danego profilu – podaje portal.
Jak dodaje socialmediatoday.com, inne sposoby, by zdobyć więcej obserwujących, to m.in. wyróżnienie atrakcyjnych treści na profilu, publikowanie specjalnych zniżek czy stworzenie konkursu zachęcającego do odwiedzenia profilu. (pm)