Serwis wprowadził rozszerzenie przycisku „Lubię to”. To odpowiedź na prośby internautów, którzy chcieli wyrażać empatię w przypadku, gdy publikacja dotyczy czegoś smutnego lub negatywnego – czytamy w prdaily.com.
Uzytkownicy Facebooka od środy mają do wyboru sześć dodatkowych reakcji: angry (wrr), sad (przykro mi), haha, yay (wow), love (super) i lubię to. Mają być one animowane. „Zły” będzie na przykład czerwieniał, zadowolony – radośnie podskakiwał. Klasyczne „Lubię to” oczywiście nie zniknie.
Menedżer produktu Facebooka Sammi Krug napisał w oświadczeniu: „Zdajemy sobie sprawę, że jest to duża zmiana, a chcieliśmy to zrobić w sposób przemyślany. Od ponad roku prowadzimy globalne badania. Przyglądaliśmy się także, w jaki sposób ludzie reagują na facebooke wiadomości i które emotikony mogłyby odzwierdziedlić te odczucia. Eksperci są zdania, że nowe przyciski jeszcze bardziej przyciągną użytkowników do serwisu, bo – jak czytamy w portalu – będą wymagały większego zaangażowania. Ryan Hatoum, Communications Manager Socialbakers, dodaje przy tym, że „marki będą dysponowały dużo większą liczbą danych dotyczącą zrozumienia potrzeb konsumentów”. (mw)