poniedziałek, 25 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościKandydaci sprawdzają potencjalnych pracodawców

Kandydaci sprawdzają potencjalnych pracodawców

96,5 proc. kandydatów do pracy szuka dodatkowych informacji o firmie, do której chce aplikować – wynika z badania MonsterPolska.pl. Chcą oni bowiem wiedzieć od razu, czy dany pracodawca spełnia ich oczekiwania.

Skąd mogą się o tym dowiedzieć? Najczęściej (70 proc. badanych) zaglądają na stronę firmy, którą są zainteresowani. Co trzecia osoba poszukująca pracy otwiera natomiast w tym celu zakładkę „kariera”. 30 proc. potencjalnych pracowników zaś ogląda profil pracodawcy na stronie portalu rekrutacyjnego.

„Są to narzędzia, nad którymi pracodawca ma pełną kontrolę i tylko od niego zależy, jakiej jakości treści tam się znajdą. Warto zadać sobie pytanie czy są aktualne i przekonujące? Czy kandydat po ich przeczytaniu nabierze pozytywnego nastawienia, poczuje, że jesteśmy firmą, z którą warto wiązać swoją karierę?” – zaznacza Bartosz Struzik z MonsterPolska.pl.

Kandydaci chcą wiedzieć przede wszystkim, jakie są możliwości rozwoju kariery w danej organizacji – tak odpowiedziało 78 proc. ankietowanych. Mowa o kursach, szkoleniach i ścieżkach kariery, systemach awansów wewnętrznych. Ponadto, osoby poszukujące pracy, chcą również zyskać informacje na temat organizacji pracy, czyli jak wygląda codzienność w firmie (zwróciło na to uwagę 44,5 proc. badanych). Interesuje ich, czy mają szansę na prace zdalną lub elastyczne godziny pracy. Są to ważne kwestie zwłaszcza dla młodych rodziców, studentów i millenialsów, ceniących sobie tzw. work-life balance. Co więcej, szukając pracy, co czwarty badany zwraca uwagę na benefity.

„Z naszego badania wynika również, że dla kandydatów istotna jest wiedza na temat atmosfery panującej w firmie. Na stronach poświęconych karierze chętnie widzieliby zdjęcia i filmy pokazujące firmę od środka (19 proc.), wypowiedzi i zdjęcia potencjalnych kolegów z pracy (15 proc.) oraz informacje o pozazawodowych inicjatywach wspieranych przez pracodawcę (10 proc.). Jest to obszar, w którym można wykazać się szczególną kreatywnością, a tym samym wyróżnić się na tle innych pracodawców” – dodaje Struzik.

Badanie, w którym wzięło udział 200 pracowników, zostało przeprowadzone w sierpniu i wrześniu 2016 r. (ak)

Zobacz oferty pracy.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj