„Kompania Piwowarska i Związek Firm Public Relations wyraziły gotowość nawiązania współpracy w celu wypracowania rynkowych reguł fair-play, wyznaczających standard dla przyszłych przetargów na usługi Public Relations” – czytamy we wspólnym oświadczeniu Kompanii i zarządu ZFPR.
Odnosi się ono do sprawy przetargu na usługi PR, ogłoszonego w listopadzie zeszłego roku. Zdaniem Związku wymagania stawiane przez KP agencjom uczestniczącym w postępowaniu naruszały „sprawiedliwe zasady rynkowej współpracy”.
Obie strony postanowiły przedstawić swoje argumenty na spotkaniu, które odbyło się 13 stycznia. Przedstawiciele KP zaznaczyli, że „Kompania nie naruszyła zasady wykorzystania własności intelektualnej a stawiane przed agencjami zadania były uzasadnione dokonaniem właściwego wyboru partnera”. Jak czytamy, w trakcie wspomnianego spotkania omówiono także „możliwości redefinicji zapisów w specyfikacjach przetargowych w zakresie ujawniania faktu organizowania przetargów oraz usunięcia zapisów umożliwiających pozostawienie przetargu bez rozstrzygnięcia lub ofert bez rozpoznania”.
ZFPR i Kompania wyrażają teraz gotowość do współpracy, której celem miałoby być ustalenie nowych reguł dotyczących przetargów na działania PR. Na razie jednak nie są znane szczegóły tego przedsięwzięcia. „Obecnie jesteśmy w trakcie rozmów i ustaleń” – zaznaczyła w rozmowie z PRoto.pl Barbara Pałdyna, dyrektor biura Związku. (ks)