LinkedIn postanowił pomóc użytkownikom poradzić sobie w czasach pandemii koronawirusa. W związku z zagrożeniem wiele firm decyduje się bowiem na pracę zdalną. Portal społecznościowy zebrał w jednym miejscu kursy, które pokażą, jak efektywnie pracować zdalnie, a także stworzył nową sekcję z najnowszymi, sprawdzonymi informacjami o wirusie.
Jak czytamy na firmowym blogu LinkedIna, użytkownicy mogą skorzystać z 16 kursów dotyczących pracy w trybie home office. Z ponad 13 godzin materiałów można dowiedzieć się m.in., jak zachować produktywność podczas pracy w domu, wirtualnie budować i utrzymywać kontakty biznesowe, korzystać z narzędzi do prowadzenia internetowych spotkań oraz zachować odpowiedni balans między wykonywaniem służbowych zadań a czasem wolnym. Wskazówki dotyczące pracy zdalnej będą dostępne także po wpisaniu w wyszukiwarce hashtagów #WFH i #RemoteWork.
Źródło: linkedin.com
Biznesowy portal społecznościowy postanowił także walczyć z dezinformacją na temat koronawirusa. Serwis chce zapewnić użytkownikom sprawdzone informacje o chorobie pochodzące od Światowej Organizacji Zdrowia (World Health Organization – WHO) oraz zaufanych instytucji medycznych. Fakty mają dotyczyć tematów takich jak wpływ wirusa na ekonomię i biznes oraz najlepszych praktyk stosowanych w czasie pandemii.
W tym celu serwis stworzył nową informacyjną zakładkę – Coronavirus: Official Updates – która dostępna będzie na stronie głównej dla użytkowników 54 krajów, w dziewięciu językach (LinkedIn nie wymienia jednak, jakie to państwa). Sprawdzone newsy mają być także uwzględnianie w opcji Daily Rundown.
Źródło: linkedin.com
Portal społecznościowy zaznacza również, że informacje można uzyskać, oglądając transmisje na żywo, które coraz częściej są prowadzone przez WHO i strony firmowe.
LinkedIn jest kolejnym medium społecznościowym, które zaangażowało się w walkę z dezinformacją o koronawirusie. Jak informowaliśmy na PRoto.pl, działania podjęły już Facebook, Instagram, Pinterest i YouTube. Facebook dodatkowo udostępnił WHO możliwość zamieszczania darmowych reklam. Sama organizacja przekazuje wiadomości również na TikToku. (ak)