LinkedIn uruchomił nową opcję reklamy konwersacyjne, która ma pomóc w interakcji z potencjalnymi klientami w bardziej osobisty i angażujący sposób. Serwis informuje o nich na swojej stronie.
Jak czytamy, reklamy te opierają się na obecnej ofercie reklam w formie tekstowych wiadomości (wcześniej były to sponsorowane wiadomości InMail), jednak pozwalają na interakcje z użytkownikami. Oferują funkcję „wybierz własną ścieżkę”, która pozwala tworzyć kampanie z niestandardowymi możliwościami, takimi jak informacje o produkcie, zapisy na seminaria internetowe czy pobieranie e-booków w prywatnych konwersacjach.
LinkedIn informuje, że obecnie ponad 2,5 miliarda ludzi (35 proc.) na świecie korzysta z mobilnych aplikacji służących do przesyłania wiadomości. Do 2023 roku liczba ta wzrośnie do prawie 40 proc. Platforma zauważa także przejście użytkowników na prywatne konwersacje, na których wysyłane wiadomości wzrosły czterokrotnie w ciągu ostatnich pięciu lat.
Reklamy konwersacyjne mogą być używane z innymi funkcjami, takimi jak formularze generowania potencjalnych klientów czy śledzenie konwersji. Ich celem jest angażowanie w czasie rzeczywistym, więc wiadomości można wysyłać tylko wtedy, gdy potencjalny klient jest aktywny na LinkedInie.
Źródło: business.linkedin.com
Jak czytamy w informacji na stronie LinkedIna, „miejsce spotkań użytkowników” jest równie ważne co ich zaangażowanie, szczególnie w przestrzeni B2B, gdzie interakcje między stronami są głębsze, a strony angażują się znacznie bardziej w decyzje zakupowe, sprawiając, że każdy kontakt jest o wiele bardziej znaczący przy budowie zaufanych relacji.
Nowa funkcja ma zostać wprowadzona na całym świecie jako publiczna wersja beta dla wszystkich reklamodawców we wszystkich językach w ciągu najbliższych kilku tygodni. (kd)