piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościMonitorowanie mediów wśród obowiązków pracowników PR

Monitorowanie mediów wśród obowiązków pracowników PR

Eksperci w branży public relations często zaznaczają, że ich dzień pracy zwykle zaczyna się od przeglądu monitoringu mediów. Rano sprawdzają najnowsze publikacje na temat marki, na bieżąco reagują na wzmianki w mediach społecznościowych i planują komunikację zgodnie z aktualną dyskusją oraz strategią wizerunkową. 

Obsługa narzędzi do monitorowania mediów należy do podstawowych kompetencji PR-owców, co potwierdzają dane z monitoringu mediów. IMM zbadał ogłoszenia o pracę w I kwartale 2018 roku opublikowane w internecie i mediach społecznościowych. Z danych wynika, że w tym czasie zamieszczono niemal 200 ofert, w których pracodawca wzmiankuje monitorowanie mediów – jako jedną z wymaganych kompetencji bądź jako przyszłe obowiązki.

Najwięcej publikacji tego typu znajduje się na stronie pracuj.pl (40 proc.) oraz w sekcji z ogłoszeniami na branżowym portalu PRoto.pl (21 proc.). Dosyć często na wzmianki o monitorowaniu mediów w kontekście rekrutacji można trafić również na Facebooku (15 proc. publikacji). Ogłoszenia o pracę na popularnej platformie społecznościowej zamieszczane są przede wszystkim w grupach dyskusyjnych związanych z branżą lub konkretną lokalizacją.

IMM sprawdził także, na jakich stanowiskach najczęściej przydaje się umiejętność obsługi narzędzi do monitorowania mediów. Z analizy danych wynika, że taki wpis w CV przyda się szczególnie podczas aplikowania na stanowisko PR Managera. Wiele ogłoszeń dotyczy także sąsiedniej branży i Marketing Managerów oraz nieco szerszej dziedziny i specjalistów ds. komunikacji. Pozostałe publikacje dotyczą specjalistów od relacji z mediami, social mediów oraz kandydatów do pracy w agencjach PR-owych.

Jakie jeszcze kompetencje oraz obowiązki łączą się z pracą w PR-ze i marketingu? Jakościowa analiza ogłoszeń pozwoliła wyodrębnić najpopularniejsze z nich. Wśród elementów tej listy najczęściej powtarza się umiejętność tworzenia contentu – artykułów, postów w mediach społecznościowych czy informacji prasowych. Na drugim miejscu znalazły się kompetencje związane z nawiązywaniem i utrzymywaniem relacji z dziennikarzami. Natomiast trzecie pod względem częstotliwości są obowiązki dotyczące tworzenia raportów, analiz i prezentacji – co bardzo dobrze współgra ze sprawnym obsługiwaniem platform do monitorowania mediów. Dalej można wymienić pracę przy eventach, planowanie i realizację strategii komunikacyjnej, obsługę social mediów oraz prowadzenie kampanii promocyjnych.

Jeśli chcesz zwiększyć swoje kompetencje w zakresie monitorowania mediów, zapraszamy na cykliczne bezpłatne szkolenia w siedzibie IMM. Eksperci Instytutu Monitorowania Mediów wyjaśnią m.in., czym jest monitoring, jak ułatwić sobie codzienną pracę i zarządzanie komunikacją, jak korzystać z najważniejszych funkcji Biuletynu IMM oraz pokażą przyjazną stronę analityki medialnej. Zapisz się już dziś i zwiększaj swoje kompetencje!

Magdalena Pawłowska, Instytut Monitorowania Mediów

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj