niedziela, 22 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościNajcenniejsze marki świata. Apple wart jeszcze więcej

Najcenniejsze marki świata. Apple wart jeszcze więcej

Amerykański „Forbes” opublikował doroczny ranking najcenniejszych marek świata. Liderem zestawienia niezmiennie zostaje Apple, który wyceniany jest na 154,1 mld dolarów. W zeszłym roku ta wartość wynosiła 145,3 mld.

Tym samym producent iPhone’ów jest obecnie wart o 87 proc. więcej niż druga firma w zestawieniu, czyli Google. Już szósty raz z rzędu Apple otwiera listę rankingu. Skąd ten fenomen? „Wartość marki zależy od tego, jak postrzegają ją klienci” – tłumaczy David Reibstein, profesor z Uniwersytetu Pensylwania. I dodaje, że posiadanie silnej marki daje firmom możliwość ustalania wyższych cen, a klienci i tak kupią ich produkty. (mw)
 

Poniżej pełna lista zestawienia:

1. Apple
wartość marki: 154,1 mld dol.
zmiana rok do roku: 6 proc.

2. Google
wartość marki: 82,5 mld dol.
wmiana rok do roku: 26 proc.

3. Microsoft
wartość marki: 75,2 mld dol.
zmiana rok do roku: 9 proc.

4. Coca-Cola
wartość marki: 58,5 mld dol.
zmiana rok do roku: 4 proc.
5. Facebook
wartość marki: 52,6 mld dol.
zmiana rok do roku: 44 proc.

6. Toyota
wartość marki: 42,1 mld dol.
zmiana rok do roku: 11 proc.

7. IBM
wartość marki: 41,4 mld dol.
zmiana rok do roku: -17 proc.

8. Disney
wartość marki: 39,5 mld dol.
zmiana rok do roku: 14 proc

9. McDonald’s
wartość marki: 39,1 mld dol.
zmiana rok do roku: -1 proc.

10. GE
wartość marki: 36,7 mld dol.
zmiana rok do roku: -2 proc.
 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj