Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Najcenniejsze marki świata. Apple wart jeszcze więcej. amerykański „forbes” opublikował doroczny ranking najcenniejszych marek świata. liderem zestawienia niezmiennie zostaje apple, który wyceniany jest na 154,1 mld dolarów. w zeszłym roku ta wartość wynosiła 145,3 mld. tym samym producent iphone’ów jest obecnie wart o 87 proc. więcej niż druga firma w zestawieniu, czyli google. już szósty raz z rzędu apple otwiera listę rankingu. skąd ten fenomen? „wartość marki zależy od tego, jak postrzegają ją klienci” – tłumaczy david reibstein, profesor z uniwersytetu pensylwania. i dodaje, że posiadanie silnej marki daje firmom możliwość ustalania wyższych cen, a klienci i tak kupią ich produkty. (mw). poniżej pełna lista zestawienia:. 1. applewartość marki: 154,1 mld dol.zmiana rok do roku: 6 proc. 2. googlewartość marki: 82,5 mld dol.wmiana rok do roku: 26 proc. 3. microsoftwartość marki: 75,2 mld dol.zmiana rok do roku: 9 proc. 4. coca-colawartość marki: 58,5 mld dol.zmiana rok do roku: 4 proc.5. facebookwartość marki: 52,6 mld dol.zmiana rok do roku: 44 proc. 6. toyotawartość marki: 42,1 mld dol.zmiana rok do roku: 11 proc. 7. ibmwartość marki: 41,4 mld dol.zmiana rok do roku: -17 proc. 8. disneywartość marki: 39,5 mld dol.zmiana rok do roku: 14 proc. 9. mcdonald’swartość marki: 39,1 mld dol.zmiana rok do roku: -1 proc. 10. gewartość marki: 36,7 mld dol.zmiana rok do roku: -2 proc.
Amerykański „Forbes” opublikował doroczny ranking najcenniejszych marek świata. Liderem zestawienia niezmiennie zostaje Apple, który wyceniany jest na 154,1 mld dolarów. W zeszłym roku ta wartość wynosiła 145,3 mld.
Tym samym producent iPhone’ów jest obecnie wart o 87 proc. więcej niż druga firma w zestawieniu, czyli Google. Już szósty raz z rzędu Apple otwiera listę rankingu. Skąd ten fenomen? „Wartość marki zależy od tego, jak postrzegają ją klienci” – tłumaczy David Reibstein, profesor z Uniwersytetu Pensylwania. I dodaje, że posiadanie silnej marki daje firmom możliwość ustalania wyższych cen, a klienci i tak kupią ich produkty. (mw)
Poniżej pełna lista zestawienia:
1. Apple
wartość marki: 154,1 mld dol.
zmiana rok do roku: 6 proc.
2. Google
wartość marki: 82,5 mld dol.
wmiana rok do roku: 26 proc.
3. Microsoft
wartość marki: 75,2 mld dol.
zmiana rok do roku: 9 proc.
4. Coca-Cola
wartość marki: 58,5 mld dol.
zmiana rok do roku: 4 proc.
5. Facebook
wartość marki: 52,6 mld dol.
zmiana rok do roku: 44 proc.
6. Toyota
wartość marki: 42,1 mld dol.
zmiana rok do roku: 11 proc.
7. IBM
wartość marki: 41,4 mld dol.
zmiana rok do roku: -17 proc.
8. Disney
wartość marki: 39,5 mld dol.
zmiana rok do roku: 14 proc
9. McDonald’s
wartość marki: 39,1 mld dol.
zmiana rok do roku: -1 proc.
10. GE
wartość marki: 36,7 mld dol.
zmiana rok do roku: -2 proc.