W październiku na Śląsku rusza projekt High School of New Media skierowany do młodzieży. Górna granica wiekowa uczniów szkoły to 26 lat, dolna natomiast nie jest wyznaczona.
„Każdy zasługuje na możliwość rozwoju. Do tej pory to właśnie wiek dyskwalifikował takie osoby w dostępie do specjalistycznej wiedzy i zastosowania jej w praktyce, chyba że robiły to na własną rękę, szukając informacji w internecie i książkach – podkreśla założyciel High School of New Media Dawid Pacha.
Uczniom szkoły nowych mediów wiedzę z zakresu e-biznesu i komunikacji przekazywać będą m.in. Michał Sławiński z Agencji K2, Łukasz Szeliga z BeCom czy Rahim Blak z Click Community. Osoby, które ukończą semestr, składający się z 32 spotkań, tj. 128 godzin nauki, otrzymają certyfikat.
„Co drugi dziesięciolatek ma profil na Facebooku. W szkołach panuje moda na zakładanie kanałów na YouTube – dzieci nagrywają filmiki, w których na przykład recenzują zabawki. Świat poszedł do przodu i tak jak kiedyś nasi rodzice tłumaczyli nam, że należy uczyć się języków obcych, bo za 10 lat będzie to bardzo ważne (i mieli rację), tak teraz musimy uświadomić sobie, że bez znajomości narzędzi i możliwości, jakie daje internet, za kilka lat nie poradzimy sobie na rynku pracy, nawet w zawodzie stomatologa. Bardzo cieszymy się, że projekt zyskał przychylność władz miasta” – zaznacza Karolina Chrostek, współtwórczyni projektu.
Rekrutacja potrwa do końca września.
Projekt wspiera Urząd Miasta Katowice. (ak)