niedziela, 8 września, 2024
Strona głównaAktualności„Nie uwierzysz!” – Facebook będzie walczył z takimi tytułami

„Nie uwierzysz!” – Facebook będzie walczył z takimi tytułami

Facebook nie chce, by wydawcy wprowadzali czytelników w błąd. Na swoim blogu serwis poinformował o kolejnej aktualizacji News Feedu. Niedawno pisaliśmy o innej zmianie, w wyniku której w aktualnościach posty od znajomych i rodziny będą pojawiać się wyżej niż te od marek i wydawców.

„Nie uwierzysz!” – z takimi tytułami ma walczyć zaktualizowany algorytm Facebooka. Dzięki aktualizacji użytkownicy mają widzieć mniej tego typu nagłówków.

Jak czytamy, w ciągu kilku najbliższych tygodni portal będzie wprowadzał zmiany, które pozwolą zmniejszyć liczbę nagłówków wprowadzających czytelników w błąd. Jak podkreśla serwis, jego celem jest prezentowanie użytkownikom treści najbardziej dla nich odpowiednich. Algorytm jest zatem ciągle udoskonalany. Przedstawiciele Facebooka zaznaczyli w komunikacie, że dla firmy ważna jest autentyczna komunikacja, dlatego stara się zrozumieć, jakiego typu treści są interesujące i ważne dla danego użytkownika. Pracuje również nad wyeliminowaniem tych mylących i niechcianych – czytamy.

Serwis wyjaśnił na blogu również, że prace nad najnowszą aktualizacją zaczęto od analizy dziesiątek tysięcy nagłówków. W ten sposób portal chciał odnaleźć elementy charakterystyczne dla tzw. „clickbait stories”. Jak czytamy, wyodrębniono dwa typy nagłówków, które denerwują użytkowników Facebooka: pierwsze to te bazujące na ciekawości czytelnika – zachęcają, by kliknąć i znaleźć odpowiedź (np. „Nie zgadniesz…”), drugie – to te, które wprowadzają w błąd, np. „Jabłka są szkodliwe dla zdrowia”, kiedy artykuł mówi o tym, że jabłka są szkodliwe, jeśli je się ich za dużo na co dzień.

Facebook będzie analizował nagłówki i identyfikował frazy powszechnie stosowane w tytułach „clickbait”. Jeśli znajdzie tytuł, który według niego będzie odpowiadał tym kryteriom, obniży zasięg danego postu oraz całej strony.

Dalej czytamy też, że serwis będzie obserwował wydawców i jeśli strona przestanie publikować tego typu treści, zasięgi nie będą obniżane. Facebook dodaje, że większość stron nie zauważy istotnych zmian w wyświetlaniu ich treści po wprowadzeniu zmian. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj