Robert Stępowski, ekspert ds. marketingu terytorialnego i twórca platformy MarketingMiejsca.com.pl, opublikował kolejny raport zatytułowany „Wydatki i działania promocyjne polskich miast i regionów”. Autor poddał analizie 91 samorządów dużych i średnich miast oraz wszystkich województw. Jak pisze Stępowski, w 2017 roku polskie samorządy wydały na działania promocyjne niemal 719 mln zł.
Wśród polskich miast najwięcej na promocję przeznaczyła Warszawa – 23,7 mln zł. To o 10,1 mln zł więcej niż w roku 2016. Jak wynika z raportu, stolica w tym roku chce jeszcze zwiększyć tę kwotę i planuje wydać na promocję 52,2 mln zł.
Jak wylicza Stępowski, najważniejsze działania promocyjne Warszawy w minionym roku to: kampania informacyjna #samizobaczcie, skierowana do mieszkańców stolicy, projekt Rok Rzeki Wisły, organizacja wspólnie z Red Bullem w dniu Święta Flagi przelotu dwóch samolotów pod stołecznymi mostami oraz cztery testimoniale promocyjne stworzone przez Stołeczne Biuro Turystyki z udziałem cudzoziemców: austriackiej blogerki, hiszpańskiej triathlonistki, irlandzkiego instruktora golfa i włoskiego reżysera teatralnego.
W pierwszej trójce miast, które na promocję przeznaczyły najwięcej, znalazły się również Katowice (20,2 mln zł) i Toruń (15 mln zł).
„Nowością w tegorocznym raporcie są również wyniki przeprowadzonego przeze mnie badania wśród 163 przedstawicieli różnej wielkości samorządów. Dokonali oni subiektywnej oceny, wybierając najlepiej ich zdaniem promujące się polskie samorządy” – informuje Robert Stępowski. Największa liczba pytanych wskazała Wrocław, na który zagłosowało 20 proc. osób. Na drugiej pozycji znalazł się Gdańsk (13 proc.), a na trzeciej Łódź (11 proc.).
W raporcie przygotowanym przez Roberta Stępowskiego zostały opisane też wybrane przez autora działania promocyjne poszczególnych miast.
Całą publikację można pobrać na stronie. (pp)