niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościNiemal 719 mln zł – tyle w 2017 roku polskie samorządy wydały...

Niemal 719 mln zł – tyle w 2017 roku polskie samorządy wydały na działania promocyjne

Robert Stępowski, ekspert ds. marketingu terytorialnego i twórca platformy MarketingMiejsca.com.pl, opublikował kolejny raport zatytułowany „Wydatki i działania promocyjne polskich miast i regionów”. Autor poddał analizie 91 samorządów dużych i średnich miast oraz wszystkich województw. Jak pisze Stępowski, w 2017 roku polskie samorządy wydały na działania promocyjne niemal 719 mln zł.

Wśród polskich miast najwięcej na promocję przeznaczyła Warszawa – 23,7 mln zł. To o 10,1 mln zł więcej niż w roku 2016. Jak wynika z raportu, stolica w tym roku chce jeszcze zwiększyć tę kwotę i planuje wydać na promocję 52,2 mln zł.

Jak wylicza Stępowski, najważniejsze działania promocyjne Warszawy w minionym roku to: kampania informacyjna #samizobaczcie, skierowana do mieszkańców stolicy, projekt Rok Rzeki Wisły, organizacja wspólnie z Red Bullem w dniu Święta Flagi przelotu dwóch samolotów pod stołecznymi mostami oraz cztery testimoniale promocyjne stworzone przez Stołeczne Biuro Turystyki z udziałem cudzoziemców: austriackiej blogerki, hiszpańskiej triathlonistki, irlandzkiego instruktora golfa i włoskiego reżysera teatralnego.

W pierwszej trójce miast, które na promocję przeznaczyły najwięcej, znalazły się również Katowice (20,2 mln zł) i Toruń (15 mln zł).

„Nowością w tegorocznym raporcie są również wyniki przeprowadzonego przeze mnie badania wśród 163 przedstawicieli różnej wielkości samorządów. Dokonali oni subiektywnej oceny, wybierając najlepiej ich zdaniem promujące się polskie samorządy” – informuje Robert Stępowski. Największa liczba pytanych wskazała Wrocław, na który zagłosowało 20 proc. osób. Na drugiej pozycji znalazł się Gdańsk (13 proc.), a na trzeciej Łódź (11 proc.).

W raporcie przygotowanym przez Roberta Stępowskiego zostały opisane też wybrane przez autora działania promocyjne poszczególnych miast.

Całą publikację można pobrać na stronie. (pp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj