Obraz Banksy’ego, który uległ samozniszczeniu podczas aukcji w Sotheby’s w Londynie, został nazwany przez szefa jednej z tamtejszych agencji komunikacyjnych „PR-owym wyczynem roku” – podaje thedrum.com.
Dzieło tajemniczego artysty ulicznego i działacza politycznego Banksy’ego po sprzedaży na aukcji za kwotę 1,04 mln funtów zaczęło nagle na oczach wszystkich zebranych samo ciąć się na kawałki za pomocą mechanizmu ukrytego w dolnej części ramy – czytamy. Obraz „Dziewczynka z balonikiem” był ostatnim przedmiotem wystawionym tego dnia na aukcji, więc wiele osób zgromadzonych w pomieszczeniu nagrywało licytację i uchwyciło to „zaskakujące wydarzenie”. Film z samoniszczącym się obrazem w ciągu kilku godzin rozprzestrzenił się na całym świecie – zauważa źródło.
Banksy opublikował natomiast film na swojej stronie internetowej, w którym pokazał, jak zamontował niszczarkę w ramie obrazu.
Jak czytamy dalej, Andrew Bloch, założyciel i partner zarządzający w londyńskiej agencji komunikacyjnej Frank, powiedział, że według niego to, co zrobił Banksy, było „PR-owym wyczynem roku”. „Banksy po raz kolejny zaskakuje i zachwyca w swoim ostatnim i prawdopodobnie najlepszym popisie w długiej historii oświadczeń przeciwko establishmentowi. Skrupulatnie zaplanowany i perfekcyjnie zrealizowany wyczyn przyciągnął uwagę mediów na całym świecie, zwiększając jego wpływy i wartość jako artysty. W świecie, w którym wszyscy starają się zdobyć sławę, anonimowy Banksy po raz kolejny stworzył wokół siebie bezcenny rozgłos” – źródło cytuje wypowiedź Blocha. (pp)