14 maja 2021 roku ogłoszono start kampanii profrekwencyjnej zachęcającej do szczepień przeciwko COVID-19. Akcja Narodowego Programu Szczepień prowadzona będzie pod hasłem „Ostatnia prosta” i weźmie w niej udział 50 ambasadorów.
Premier Mateusz Morawiecki oraz szef KPRM Michał Dworczyk w towarzystwie sportowców oficjalnie zainaugurowali kampanię podczas konferencji na Stadionie Narodowym. „Jest ogromna szansa, że jeśli solidarnie przystąpimy do programu szczepień, to będzie to już ostatnia prosta” – powiedział Morawiecki. „Chyba jak mało kiedy w życiu, w przypadku walki z koronawirusem pasuje hasło »Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego«” – stwierdził premier.
W wydarzeniu wzięli udział Otylia Jędrzejczak, mistrzyni olimpijska w pływaniu, Kinga Dróżdż, wicemistrzyni świata w szermierce na wózku, Konrad Bukowiecki, zdobywca mistrzowskich tytułów w pchnięciu kulą, oraz Paweł Małachowski, medalista olimpijski, lekkoatleta. Mówili o tym, jak ważne są szczepienia – zarówno dla sportowców, jak i osób niezwiązanych zawodowo ze sportem.
W kampanii „Ostatnia prosta” bierze udział w sumie 50 ambasadorów. Są wśród nich piłkarze z kadry narodowej, reprezentanci i reprezentantki Polski w siatkówce, a także Robert Kubica, kierowca Formuły 1, pływaczka Otylia Jędrzejczak, himalaista, narciarz i biegacz wysokogórski Andrzej Bargiel. Abasadorami akcji są też aktorzy – Cezary Pazura (który brał udział już w pierwszej akcji promującej szczepienia #Szczepimy się – i Maciej Musiał. Ambasadorzy będą zachęcać do szczepień „zarówno drużynowo, jak i indywidualnie”.
Zobacz więcej: Cezary Pazura promuje szczepienia przeciw COVID-19
„Nawet prawdziwy Kiler nie boi się szczepienia”. Nowy spot z Cezarym Pazurą
Podczas konferencji zaprezentowano także spot otwierający kampanię, w którym wystąpił Maciej Musiał. „Na ryzyko jest w życiu miejsce, ale nie jeśli chodzi o zdrowie moje i moich bliskich” – mówi aktor w wideo. „Dlatego dołącz do superbohaterów, dzięki którym świat staje się bezpieczny i znowu się otwiera” – pada dalej.
Jak podaje KPRM, kampania będzie prowadzona na szeroką skalę – by dotrzeć do wszystkich Polaków, w szczególności tych niezdecydowanych.
Czytaj także: Przekonać nieprzekonanych. O komunikacji na temat szczepień
Działania prowadzone będą w mediach tradycyjnych: telewizji, radiu i prasie, a także w formie billboardów i plakatów na ulicach. Kampania będzie też realizowana w internecie – w mediach społecznościowych oraz na kanałach VOD. Czytamy, że w sumie wykorzystane zostanie ponad siedem tysięcy nośników. W planie są także lokalne akcje promocyjne, uwzględniające zaangażowanie samorządów i placówek opieki zdrowotnej.
„To największa w historii kampania profrekwencyjna” – stwierdził Dworczyk. Dodał, że rząd ma nadzieję, że kampania przyspieszy szczepienia osób powyżej 60. roku życia, które są teraz priorytetową grupą.
Źródło: twitter.com/michaldworczyk
Start kampanii został zapowiedziany przez Dworczyka, odpowiedzialnego za Narodowy Program Szczepień, 10 maja podczas konferencji prasowej. Szef KPRM mówił wówczas, że wyzwaniem stanie się przekonanie Polaków, by się szczepili. Zapowiadał wtedy kampanię ze sportowcami oraz youtuberami, którzy mieliby trafić do najmłodszych odbiorców. (mb)
Zobacz też: Katarzyna Kolasa: sceptyczne nastawienie do szczepień to wynik braku zaufania do innowacji