PGE w najnowszej reklamie nawiązało do Powstania Warszawskiego. Przedstawiono powstańca na tle płonącego miasta, a obraz opatrzono hasłem „Poświęcenie to wielka energia – PGE Mecenasem Muzeum Powstania Warszawskiego”. Na dole znalazł się też dopisek „PGE. Sprzedawca prądu, gazu i ciepła”.
Reklama ukazała się m.in. w tygodniku „Sieci Prawdy” braci Karnowskich dzień przed 73. rocznicą wybuchu Powstania Warszawskiego. Kreację zamieszczono także na stronie PGE w zakładce „Sponsoring kultury”.
Źródło: własne
W sieci natychmiast pojawiły się krytyczne reakcje na tę reklamę. Internautów oburzył taki sposób wykorzystania Powstania Warszawskiego. Zarzucili PGE naigrywanie się z Powstania i chęć sprzedaży za wszelką cenę. Kreację określali jako „żałosną” i „obrzydliwą”. Swoje zdanie wyrazili na Facebooku, m.in. w komentarzach pod postami PGE, a także na Twitterze.
Źródło: twitter.com/szacki
Źródło: twitter.com/t_peplowski
Źródło: twitter.com/Lukasz_Rogojsz
Źródło: twitter.com/patrykmichalski
Źródło: facebook.com/gkpge
Źródło: facebook.com/gkpge
Źródło: facebook.com/gkpge
PGE nie odniosło się do komentarzy w mediach społecznościowych. Spółka opublikowała jednak na swojej stronie oświadczenie w tej sprawie:
„Grupa PGE od lat wspiera projekty podtrzymujące pamięć o najważniejszych wydarzeniach w historii Polski, a także angażuje się w sponsoring wydarzeń kulturalnych na najwyższym poziomie. Celem rozpoczętej dzisiaj kampanii jest wyłącznie podkreślenie tego faktu, z którego jesteśmy bardzo dumni.
Bohaterowie Powstania Warszawskiego, ikony czynu, zaangażowania i najwyższych wartości, są przez nas wspierani choćby poprzez fundowanie paczek świątecznych, które wielu kombatantów wzruszyły i były powodem do uśmiechu i radości. PGE sponsorowała także „Miasto 44”, które było kinowym przebojem, gromadząc blisko dwumilionowe audytorium, a także „Fajną Ferajnę” – obraz Powstania Warszawskiego pokazany oczami dzieci. Wspieramy również Muzeum Powstania Warszawskiego w organizowaniu Fotoplastikonu Warszawskiego, czyli lekcji muzealnych dla dzieci i młodzieży.
Pierwsza odsłona rozpoczętej dzisiaj kampanii podkreśla ten fakt. Na zdjęciu widnieje wizerunek członka grupy rekonstrukcyjnej. Nie jest to historyczny uczestnik Powstania Warszawskiego. Członkowie grup rekonstrukcyjnych będą również występowali w kolejnych odsłonach kampanii, ponieważ w ramach mecenatu historycznego aktywnie wspieramy także i tę formę kultywowania pamięci o polskiej historii”.