Według badań przeprowadzonych przez Axiom Capital Management Pokemon Go straciło 15 milionów aktywnych użytkowników w ciągu miesiąca – informuje digitaltrends.com.
Jak czytamy, dzienna aktywność użytkowników gry osiągnęła najwyższy poziom około 18 lutego, wówczas graczy było 45 milionów. Pod koniec sierpnia liczba ta oscylowała już wokół 30 mln.
Zmniejszyły się również liczba pobrań Pokemon Go i czas spędzony na grze. Zaangażowanie użytkowników maleje, mimo że szczyt osiągnęło w pobliżu początku sierpnia, kiedy deweloper Niantic ponownie wprowadził system śledzący do gry – podaje źródło.
Dowiadujemy się także, że w początkach działania gry można było zaobserwować duży wzrost liczby wyszukiwań za pośrednictwem Google’a terminów związanych z rozszerzoną rzeczywistością, jednak odsetek wrócił do poprzedniego poziomu w kilka tygodni po wydaniu gry.
Można się było jednak tego spodziewać – czytamy. Nieregularni gracze przestali interesować się grą. Powodem rezygnacji z niej było również to, że użytkownicy zdali sobie sprawę, że chodzi w niej po prostu o chodzenie – podaje digitaltrends.com. Swój wpływ na zmniejszenie popularności gry mogły mieć także problemy z serwerem, mikrotranzakcjami, a także działania oszustów – podaje digitaltrends.com.
Na koniec czytamy jednak, że mimo tendencji spadkowej gra nadal potrafi zatrzymać kilka milionów aktywnych graczy, a to wystarczy, by dalej się rozwijać. (ak)