poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościPOT i Ministerstwo Sportu i Turystyki zaprosiły zagranicznych youtuberów na wycieczki

POT i Ministerstwo Sportu i Turystyki zaprosiły zagranicznych youtuberów na wycieczki

Youtuberzy z m.in. Kanady, Meksyku czy Japonii odwiedzą Polskę w ramach kampanii #VisitPoland. Koordynują ją szefowie Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Polskiej Organizacji Turystycznej – Witold Bańka oraz Robert Andrzejczyk. Współpracuje z nimi też Paweł Szefernaker, sekretarz stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji.

„Wierzę, że zaproszeni do nas twórcy w swoich relacjach doskonale oddadzą, jak ciekawy, dynamicznie rozwijający się i atrakcyjny jest nasz kraj” – powiedział Witold Bańka podczas konferencji prasowej, na której oficjalnie zaprezentowano zapowiadaną od kilku miesięcy kampanię.

Wśród zaproszonych do Polski youtuberów znaleźli się: Louis Cole z Wielkiej Brytanii (FunForLouis), Alan Estrada z Meksyku (Alanxelmundo), Christian Le Blanc z Kanady (Lost LeBlanc), Marko i Alex Ayling ze Stanów Zjednoczonych (Vagabrothers), Pau Clavero z Hiszpanii (Clavero), Conner Sullivan z Niemiec (Conner Sullivan) oraz Angela An z Japonii (InternationallyMe). Influencerzy odwiedzą m.in. Pomorze, Małopolskę, Warmię i Mazury oraz Bieszczady – organizatorzy #VisitPoland przygotowali dopasowane do poszczególnych twórców programy wizyt, które zostały ułożone tak, by powstałe w czasie kampanii filmy złożyły się na obraz całego kraju.

Kanały youtuberów, którzy mają odwiedzić Polskę, nie są jednakowo popularne – w gronie zaproszonych znaleźli się zarówno twórcy, których obserwuje 2 mln osób, jak i ci, którzy mają ok. 200 tysięcy fanów. Organizatorzy #VisitPoland podają jednak, że produkcje influencerów mają dotrzeć łącznie do 11 milionów osób.

„Dzięki YouTube’owi ze swoją historią, projektem, inicjatywą można dotrzeć do milionów oglądających na całym świecie. Technologia może być więc doskonałym narzędziem promującym Polskę na świecie wśród potencjalnych turystów, ale również promującym polską kulturę i dziedzictwo” –  podkreśliła Agnieszka Hryniewicz-Bieniek, dyrektor zarządzająca Google Polska, partnera strategicznego projektu. Wspomagał on polskich organizatorów w wyborze youtuberów, którzy mieli zostać zaproszeni do Polski.

Jak dotąd nasz kraj odwiedził już Fun For Louis, który zwiedził m.in. kopalnię soli w Wieliczce.

Ostatni youtuberzy mają odwiedzić Polskę w ramach kampanii #VisitPoland w październiku 2018 roku. (mp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj