Pod koniec października 2018 roku Public Dialog zrezygnowało z członkostwa w Związku Firm Public Relations. Agencja należała do ZFPR od lutego 2016 roku.
Paweł Bylicki, CEO Public Dialog, komentuje dla PRoto.pl decyzję o odejściu ze Związku:
„Przez te kilka lat nasza agencja była mocno zaangażowana w działania Związku. Mamy poczucie, że byliśmy częścią kilku ważnych dla branży projektów. Braliśmy czynny udział w grupach roboczych związanych z inicjatywami dotyczącymi między innymi edukacji, etyki, konkursu Złote Spinacze czy zbliżania branży do biznesu. Zdecydowaliśmy się jednak na rezygnację z członkostwa w Związku Firm Public Relations. Jako agencja uważamy, że ZFPR powinien być mocniej skupiony na budowie i umacnianiu pozycji wszystkich zrzeszonych agencji. Na rynku brakuje poważnej i niezwykle trudnej debaty nad rzeczami fundamentalnymi, takimi jak: czym jest obecnie zawód PR-owca, czym jest PR w dzisiejszej rzeczywistości medialnej, jak go spozycjonować, jak ustawić na tle innych dyscyplin szeroko rozumianej komunikacji. A tutaj upatruję niezwykle istotną rolę branżowego Związku. Obecnie skupiamy całą swoją energię na realizacji działań mających na celu rozwój agencji i własnych inicjatyw”.
Pod koniec października informowaliśmy także o rezygnacji Karoliny Borkowskiej-Bylickiej, wiceprezes Public Dialog, z funkcji wiceprezesa ZFPR, którą pełniła od 29 lutego 2016 roku.
Do Związku Firm Public Relations należy obecnie 39 agencji. (mb)