poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościReporterzy w ramach akcji #LudzieNieLiczby opowiadają o tych, których pandemia dotknęła najbardziej

Reporterzy w ramach akcji #LudzieNieLiczby opowiadają o tych, których pandemia dotknęła najbardziej

Pod koniec października 2020 roku ruszyła akcja #LudzieNieLiczby, będąca inicjatywą Szlachetnej Paczki, Onetu i polskich reporterów. Jej celem jest pokazanie, że mimo codziennych statystyk liczbowych dotyczących zakażeń koronawirusem, warto nie zapominać o spojrzeniu na konkretnego człowieka. W ramach inicjatywy reporterzy chcą opowiedzieć o osobach, których obecna sytuacja dotknęła najbardziej. Historie beneficjentów Szlachetnej Paczki w tekstach przedstawią m.in. Katarzyna Boni, Jacek Hugo Bader, Witold Szabłowski, Marcin Wyrwał i Małgorzata Szejnert. Teksty reporterek i reporterów zaczęły pojawiać się w Onecie w cyklu cotygodniowym od soboty 24 października.

„Znajdujemy się bez wątpienia w nadzwyczajnych okolicznościach. Na całym świecie dzieją się rzeczy nieoczekiwane, takie które zdawało się, znamy tylko z filmów” – mówi Kamila Cheba, wydawczyni strony głównej Onetu. „W tym wszystkim łatwo zagubić historie zwykłych ludzi. My zaś jako Onet, pośród doniesień o światowych rynkach, wielkich mocarstwach, gospodarce i polityce, dostrzegamy też anonimowych ludzi, których dramaty dzieją się wokół nas. Jesteśmy na nie wrażliwi i chcemy uwrażliwiać innych” – dodaje.

Dalej dowiadujemy się, że każdej publikacji będzie towarzyszyła infografika nawiązująca do treści reportażu. Do materiałów wykorzystywane są też m.in. badania dotyczące stresu wśród Polaków, prowadzone od początku pandemii przez Onet.  

Organizatorzy tłumaczą, że bohaterami publikacji są rodziny i osoby potrzebujące, których życie w wyniku pandemii stało się jeszcze trudniejsze. Działania te są też próbą zwrócenia uwagi na tych, „którzy nie krzyczą, nie proszą o pomoc, mimo że tej pomocy potrzebują bardziej niż inni”.

„Wraz z Onetem opowiadamy historie beneficjentów Szlachetnej Paczki od wielu lat” – podkreśla Paula Wolecka, PR Manager w Szlachetnej Paczce. „Każda publikacja na łamach Onetu przekłada się na realną, mądrą pomoc. Czytelnicy dowiadują się, że mogą zostać wolontariuszami, wesprzeć konkretną rodzinę przez zrobienie paczki albo zaangażować się w pomoc finansowo. Za każdym tekstem, każdą rozmową, kryje się ogromny wpływ na kształtowanie rzeczywistości wokół nas – dzięki partnerstwu medialnemu z Onetem możemy łączyć ludzi, aby pomagali sobie nawzajem” – zaznacza. Wolecka mówi też, że współpraca z reporterami to pierwsza tego typu inicjatywa spowodowana ich wrażliwością i dociekliwością.

Oprócz publikacji działania w ramach akcji są też prowadzone w social mediach – organizatorzy udostępniają tam m.in. linki do kolejnych reportaży i infografik, które składają się na cały cykl #LudzieNieLiczby.

Ostatni z reportaży pojawi się na stronie głównej serwisu Onet 14 listopada 2020 roku. Wtedy też rozpocznie się 20. edycja Szlachetnej Paczki. (kd)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj