10 września 2018 toku, w dniu, w którym obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Zapobiegania Samobójstwom, rozpoczęła się kampania społeczna „Jeden dzień – wart całe życie” Fundacji Zobacz… JESTEM!. Jej celem jest zwrócenie uwagi na rosnący problem samobójstw wśród młodzieży, a także zachęcenie rodziców, by poświęcali dzieciom więcej uwagi.
Kampania jest skierowana do otoczenia dzieci i młodzieży: do rodziców, opiekunów i instytucji, które mają z nimi bezpośredni kontakt. Działania w ramach akcji obejmują telewizję, radio, internet, kina oraz reklamę w środkach komunikacji miejskiej. Zaplanowano także aktywności w mediach społecznościowych oraz relacje z mediami.
W ramach kampanii uruchomiono stronę internetową jedendzien.com.pl, na której można znaleźć materiały informacyjne. Powstało także oficjalne konto akcji na Instagramie pod nazwą @1dzien.
„Symboliczny »jeden dzień«, o którym mówi nasza kampania, ma przypominać rodzicom o tym, jak ważne jest budowanie bliskiej relacji z dziećmi i jak istotną rolę odgrywa ona w profilaktyce samobójstw” – mówi o akcji Anna Żurek, Account Director Havas Warsaw, koordynująca prace przy kampanii.
Kampania została przygotowana przez agencje z grupy Havas dla Fundacji Zobacz… JESTEM!. Za produkcję spotu towarzyszącego kampanii odpowiedzialny był dom produkcyjny Dobro, a za postprodukcję Platige Image. Wszystkie działania są realizowane charytatywnie. (mb)