sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościIKEA w kampanii mówi o nadmiernej konsumpcji w czasie świąt

IKEA w kampanii mówi o nadmiernej konsumpcji w czasie świąt

14 grudnia 2020 roku sieć sklepów IKEA rozpoczęła kampanię, w której przypomina, że okres Świąt Bożego Narodzenia nie musi oznaczać nadmiernej konsumpcji i masowego wyrzucania jedzenia z „poświątecznych talerzy”. Marka zachęca w zamian za to do „świadomych wyborów”, które „nie wylądują później w koszu”.

Organizatorzy tłumaczą, że każdego roku w Polsce marnuje się nawet 9 mln ton jedzenia*. Dodatkowo około 54 proc. Polaków przyznaje się, że wyrzuca głównie „żywność gotową oraz niespożyte posiłki”. Można temu jednak zapobiegać przez rozsądne kupowanie i odpowiednie przechowywanie niezjedzonych produktów spożywczych i potraw.  

IKEA stworzyła spot pt.. „Ile jedzenia marnujemy w sezonie świątecznym? Czas na zmianę”, w którym pokazuje małego chłopca, który podczas zimowej zabawy zastaje „spadające z nieba produkty spożywcze”, przed którymi później, w obawie o swoje życie, próbuje uciekać. Zabieg ten, jak czytamy, ma „podkreślić ogrom jedzenia marnowanego podczas świątecznych posiłków”. Marka chce również w ten sposób zachęcić do przechowywania posiłków np. na kolejny dzień.

„Wierzymy, że dzięki naszej kampanii zainspirujemy ludzi do bardziej świadomego i rozważnego zastawiania świątecznych stołów i lepszego zaplanowania, jak poradzić sobie z tym, co na nich pozostaje” – mówi Agata Czachórska, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju IKEA Retail w Polsce. „Oryginalnie pomysł kampanii pochodzi z rynku rosyjskiego. Zdecydowaliśmy się go zaadaptować w Polsce, jak tylko zobaczyliśmy ten film. W dobitny i zarazem zabawny sposób zwraca on uwagę na poważny problem wyrzucania żywności, szczególnie w czasie Świąt i podsuwa proste rozwiązanie z IKEA. W ten sposób możemy zachęcać Polaków do świadomego gospodarowania żywnością, nie tylko od święta i do wprowadzenia także w naszym codziennym życiu sposobów na jej niemarnowanie” – dodaje.

Oprócz działań online 21 grudnia 2020 roku kampania pojawi się też w telewizji. (kd)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj