Właściciel aplikacji Snapchat, Snap Inc., opublikował wyniki za pierwszy kwartał 2018 roku. Rokroczne wzrosty widać w wielu rubrykach: aplikacja miała większy przychód i liczniejszą bazę aktywnych codziennie użytkowników, choć odnotowała kilka spadków w porównaniu do poprzedniego kwartału. W ciągu ostatniego roku znacznie zmalało natomiast zadłużenie firmy.
230,666 mln dolarów – taki przychód odnotował w pierwszym kwartale 2018 roku Snap Inc. W porównaniu z analogicznym okresem 12 miesięcy wcześniej to więcej o 54 proc., choć dane z poprzedniego kwartału pokazują spadek o 19 proc. Właściciel Snapchata tłumaczy to sezonowością i reakcjami na zmianę wyglądu aplikacji.
Wzrosła też liczba dziennie aktywnych użytkowników, od której Snap Inc. w dużej mierze uzależnia swoje funkcjonowanie. Po pierwszym kwartale było ich 191 mln, przy czym rok wcześniej odnotowano liczbę 166 mln. W porównaniu do poprzedniego kwartału wzrost jest skromniejszy, bo o 2 proc. (ze 187 mln).
Baza użytkowników Snapchata rośnie jednak coraz wolniej. O ile w porównaniu pierwszego kwartału 2016 i 2017 roku odnotowano 36-procentowy wzrost liczby osób korzystających z aplikacji, o tyle teraz liczba zwiększyła się o 15 proc.
W porównaniu do stanu z pierwszego kwartału 2017 roku mocno zmalała za to strata netto spółki. Snap Inc. w ciągu 12 miesięcy zmniejszył ją z poziomu 2,208 mld do 385 mln dol. (mp)