Starbucks zamierza do 2020 roku całkowicie zaprzestać dystrybucji jednorazowych plastikowych słomek we wszystkich swoich kawiarniach – informuje adweek.com. Marka tym samym dołącza do innych firm, które w ostatnim czasie zadeklarowały podobne działania mające na celu ochronę środowiska.
Czytaj też:
IKEA wycofuje plastikowe produkty jednorazowego użytku ze swoich sklepów i restauracji
McDonald’s chce wycofać plastikowe słomki w Wielkiej Brytanii i Irlandii
Jak czytamy, decyzja Starbucksa jest efektem współpracy z organizacją pozarządową WWF w zakresie inicjatyw poświęconych redukcji odpadów. Marka zamiast plastikowych słomek będzie stosować specjalną pokrywkę, która nie wymaga słomki. Ruch ten pomoże zredukować wykorzystywanie ponad miliarda słomek z tworzyw sztucznych rocznie.
Dla osób, które nie wyobrażają sobie picia napojów kawowych czy herbat bez użycia słomek, Starbucks znalazł rozwiązanie – w kawiarniach będzie można znaleźć m.in. słomki wykonane z papieru – czytamy.
Źródło: news.starbucks.com
Jak podaje źródło, kawiarnie z Seattle oraz Vancouver będą pierwszymi, w których zaprzestane zostanie korzystanie z jednorazowych plastikowych słomek. Następnie marka planuje wdrażanie specjalnych pokrywek, do których nie potrzeba słomek, w kolejnych kawiarniach w USA oraz Kanadzie oraz we Francji, Holandii i Wielkiej Brytanii.
„Dla naszych partnerów oraz klientów decyzja o stopniowym wycofywaniu jednorazowych plastikowych słomek jest kluczowa w naszym dążeniu do wykorzystywania w naszych kawiarniach działań, które będą miały pozytywny wpływ na środowisko” – adweek.com cytuje wypowiedź Kevina Johnsona, prezesa i dyrektora generalnego marki Starbucks. (jg)
Zdjęcie główne: news.starbucks.com