sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościStarbucks zakazał swoim pracownikom noszenia ubrań wspierających #BlackLivesMatter

Starbucks zakazał swoim pracownikom noszenia ubrań wspierających #BlackLivesMatter

Starbucks poinformował swoich pracowników, że wprowadza zakaz noszenia ubrań i akcesoriów wspierających akcję #BlackLivesMatter – podaje forbes.com. Jak czytamy, zdaniem firmy mogłoby to zostać źle odebrane i niezrozumiane przez klientów oraz prowadzić do przemocy.

Hashtag #BlackLivesMatter stał się w ostatnim czasie popularny po śmierci George’a Floyda w Stanach Zjednoczonych. Początek czerwca 2020 roku w USA stoi pod znakiem protestów i walki o zakończenie rasizmu i niesprawiedliwości wobec osób o czarnym kolorze skóry.

Czytaj więcej: Marki walczą z przemocą i rasizmem pod hasłem Black Lives Matter

W akcję zaangażowało się także wiele marek, m.in. Starbucks. Jak przypomina źródło, 1 czerwca 2020 roku na twitterowym koncie marki pojawiło się zdjęcie z podpisem w którym firma zapewnia, że sprzeciwia się rasizmowi, oraz link do listu CEO firmy, w którym zachęca on do otwartej dyskusji na temat niesprawiedliwości.

Czytaj także: Dlaczego polskie marki nie włączyły się tłumnie w akcję #BlackLivesMatter

Czytamy, że niedługo później portal BuzzFeed News dotarł do notatki wewnętrznej Starbucksa, w której firma zakazuje noszenia ubrań i akcesoriów związanych z #BlakLivesMatter. W notatce przypomniano również, że według zasad nie można nosić w pracy akcesoriów promujących poglądy polityczne, religijne czy osobiste. Paru pracowników Starbucksa twierdzi jednak, że firma zwykle zezwalała na promowanie równości i praw społeczności LGBTQ – dodaje źródło. Niektóre zatrudnione osoby miały wręcz dostać szpilki i koszulki Gay Pride z okazji miesiąca dumy.

Rzecznik Starbucksa powiedział BuzzFeedowi, że firma jest zaangażowana w pomoc w zwalczaniu „rasizmu systemowego”, ale zasady dotyczące ubioru pozostaną, ponieważ konieczne jest „stworzenie bezpiecznego i przyjaznego” środowiska dla klientów i personelu – czytamy dalej.

Reakcje po informacjach BuzzFeeda były natychmiastowe. Czytamy, że na Twitterze w Stanach Zjednoczonych popularność zyskuje hashtag #BoycottStarbucks, namawiający do zbojkotowania sieci kawiarni.

screen

Źródło: twitter.com/rhodaspicce

screen

Źródło: twitter.com/gorovitz23

(ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj