Jak podaje money.cnn.com, 29 maja 2018 roku Starbucks zamknie osiem tysięcy swoich restauracji w całych Stanach Zjednoczonych – podczas tego dnia będzie edukować około 175 tys. pracowników firmy z zakresu zapobiegania dyskryminacji rasowej. To reakcja na ostatni kryzys wizerunkowy marki, związany z aresztowaniem czarnoskórych osób, które przyszły do Starbucksa, ale nie złożyły zamówienia – czytamy.
Czytaj więcej: Aresztowanie czarnoskórych mężczyzn w Starbucksie. CEO firmy przeprasza
„Podczas ostatnich kilku dni, które spędziłem w Filadelfii, wraz z moim zespołem rozmawialiśmy z tamtejszą społecznością, przyjrzeliśmy się błędom, jakie popełniliśmy i szukaliśmy sposobów, by się w przyszłości nie powtórzyły” – portal cytuje wypowiedź Kevina Johnsona, CEO firmy. „Zamknięcie naszych sklepów na jeden dzień, w celu przeprowadzenia szkolenia z uprzedzeń rasowych, to tylko początek naprawiania popełnionych przez nas błędów, co wymaga poświęcenia od każdej osoby z naszej firmy” – dodaje.
Jak informuje źródło, szkolenie zostanie przeprowadzone przez amerykańskich specjalistów z organizacji walczących z dyskryminacją na tle rasowym. Jak zaznaczyli przedstawiciele Starbucksa, po zakończonym kursie eksperci ocenią skuteczność odbytego szkolenia wśród pracowników firmy – podaje money.cnn.com. (jg)