niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościTiger przeprasza za obraźliwą reklamę z 1 sierpnia

Tiger przeprasza za obraźliwą reklamę z 1 sierpnia

Dziś głośno zrobiło się o reklamie napoju energetycznego Tiger z 1 sierpnia. Wcześniej kreacja pozostała niezauważona. Teraz jednak na markę spłynęła fala krytyki.

Na profilu Tiger Energy Drink na Instagramie 1 sierpnia 2017 – w rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego – pojawił się post z grafiką z okazji „Dnia Pamięci”. Na ilustracji znalazła się dłoń z wystawionym środkowym palcem oraz hasło „Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!”. Obrazek jest jedną z serii ilustracji, które pojawiają się regularnie na profilu marki.

Źródło: facebook.com/NibyPrasowka

Taka kreacja oburzyła internautów. Stwierdzili oni, że reklama jest skandaliczna, a marka zdecydowanie przekroczyła granicę i takim postem obraziła Powstańców.

Niedawno pisaliśmy też o reklamie PGE, w której w nieudany sposób nawiązano do Powstania Warszawskiego.

Po tym, jak wpis został zauważony przez internautów, Tiger usunął go ze swojego profilu. Marka zamieściła z kolei na Facebooku i Twitterze posty z przeprosinami.

Źródło: facebook.com/TigerEnergyDrink

Źródło: twitter.com/tigerdrinkpl

„Jest nam ogromnie przykro z powodu publikacji grafiki, która pojawiła się w dniu 1 sierpnia na profilu instragramowym marki. Bardzo przepraszamy za ten błąd, który nie powinien się wydarzyć. Wiemy, że usunięcie tej publikacji nie naprawi tego błędu, ale post został już usunięty. Jeszcze raz bardzo serdecznie przepraszamy. Nigdy podobna sytuacja się nie powtórzy” – czytamy również w oświadczeniu przesłanym do redakcji.

Pod wpisem z przeprosinami znalazło się również wiele komentarzy krytykujących tę reklamę (oraz całą kampanię). Internauci są zdania, że wpis z przeprosinami nie jest wystarczający w tej sytuacji – niektórzy sugerują, że marka powinna przekazać pomoc finansową dla Powstańców.

Źródło: facebook.com/TigerEnergyDrink

Źródło: facebook.com/TigerEnergyDrink

Źródło: facebook.com/TigerEnergyDrink

Na Twitterze na wpis zareagowało Muzeum Powstania Warszawskiego.

 Źródło: twitter.com/1944pl

Do reklamy Tigera odniósł się też Filip Chajzer, pomysłodawca zbiórki pieniędzy dla najbardziej potrzebujących Powstańców, którą realizuje wspólnie z Muzeum Powstania Warszawskiego. Za komunikację marki Tiger odpowiada J. Walter Thompson Group Poland.

Źródło: facebook.com/ChajzerFilip

(mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj