Twitter ogłosił, że dodaje etykiety do kont mediów państwowych i ważniejszych urzędników – podaje socialmediatoday.com. Nowe oznaczenia mają zapewnić użytkownikom większą przejrzystość informacji udostępnianych przez profile, które mogą być moderowane przez rząd – czytamy.
Jak pisze źródło, Twitter wyjaśnia, że będzie używał dwóch różnych znaczników profili dla tego typu kont, aby można je było łatwo zidentyfikować. Dowiadujemy się, że warianty te to „konto rządowe” dla urzędników reprezentujących organizacje rządowe oraz „media państwowe” dla podmiotów medialnych, które są w dużej mierze kontrolowane przez organy rządowe.
Źródło: blog.twitter.com
Socialmediatoday.com precyzuje, że oznaczenie „konto rządowe” zostanie dodane do kont ministrów spraw zagranicznych, podmiotów instytucjonalnych, ambasadorów, rzeczników i ważniejszych przywódców dyplomatycznych, którzy są „oficjalnym głosem państwa” za granicą. Etykieta „państwowe media” natomiast będzie umieszczana przy profilach redaktorów naczelnych i personelu wyższego szczebla.
Jak czytamy, decyzja o znacznikach wynika z faktu, że wielu użytkowników Twittera nie zdaje sobie sprawy z tego, że niektórzy nadawcy treści są kontrolowani przez państwo, a zatem są ograniczeni w zakresie tego, co mogą udostępniać, oraz są zobowiązani do promowania interesów danego kraju. Źródło twierdzi, że etykiety być może sprawią, że więcej osób zastanowi się nad udostępnianiem treści od tego rodzaju nadawców lub skłonią ich do refleksji.
Socialmediatoday.com zaznacza też, że podobne oznaczenia wprowadził już np. Facebook w celu zwiększenia przejrzystości w serwisie przed wyborami prezydenckimi w Stanach Zjednoczonych.
Oprócz tego Twitter twierdzi, że nie będzie już uwzględniać kont powiązanych z rządem w zakładkach „Polecane”, ponieważ chce w ten sposób wspierać wolne i niezależne przekazy.
Dalej źródło pisze, że serwis rozpocznie dodawanie etykiet w wyznaczonej grupie krajów, a następnie rozszerzy je na większą skalę. (kd)