W IAB Polska funkcjonuje grupa robocza ds. public relations. Formalnie działa od czerwca 2019 roku (wtedy zarząd organizacji wydał stosowną uchwałę), jednak pierwsze spotkanie organizacyjne – o którym informowało PRoto.pl – odbyło się jeszcze w kwietniu. Liderem i pomysłodawcą jest Paweł Modzelewski, Head of Strategy z 24/7Communication, jego zastępcą – Maciej Wernicki, Head of PR w Up&More.
Prace są na początkowym etapie. Członkowie grupy mają za sobą dopiero pierwsze spotkania organizacyjne, na którym wyznaczyli kierunki działań. Początkowo mają zajmować się opracowywaniem sposobów na wykorzystywanie narzędzi cyfrowych w komunikacji. W dłuższej perspektywie jest też prowadzenie badań, które „pomogą zdiagnozować efektywność działań PR w kontekście biznesu klientów”.
Grupa planuje ponadto organizować wydarzenia i edukować, ale Modzelewski dopytywany przez PRoto.pl mówi, że na szczegóły jest jeszcze za wcześnie. „Na pewno, będąc w ramach IAB Polska, będziemy wpisywać się w istniejące formaty (jak seria spotkań »HowTo…«), co nie znaczy, że nie będziemy w przyszłości rekomendować nowych” – dodaje Modzelewski.
Z komunikatu prasowego wynika, że zespół chce zajmować się m.in. definiowaniem roli PR-u i zakresu prac agencji w „zdigitalizowanej rzeczywistości branżowej”. Pytany o to, jak ten pomysł odnosi się do istniejących już projektów – takich jak np. prace Społecznego Zespołu Ekspertów PR – Modzelewski odpowiada: „Nasza inicjatywa nie jest konkurencyjna do innych, branżowych. Oceniałbym ją bardziej jako uzupełniająca – dlatego, że w naszych działaniach głównie będziemy się odnosić do komunikacji w kontekście cyfryzacji. Zarówno na poziomie meta – czyli jakie wyzwania to generuje dla budowania reputacji firm – i konkretnie, czyli które narzędzia i metody możemy wykorzystać, żeby móc zwiększyć efektywność naszej codziennej pracy”.
Oprócz Modzelewskiego z 24/7Communication oraz Wernickiego z Up&More wśród założycieli grupy roboczej byli także pracownicy agencji PR, które są zrzeszone w IAB Polska: Monday, Clue PR i Solski Communications. W najbliższych miesiącach spośród członków zespołu zostaną wyłonieni eksperci wyznaczeni do kontaktów zewnętrznych.
Organizacja nie ujawnia jednak pełnej listy członków grupy. „Jej skład zapewne będzie zmieniać się dość dynamicznie. Udział w pracach jest otwarty dla przedstawicieli wszystkich firm członkowskich IAB Polska ” – mówi Agata Gołuchowska, menedżer ds. komunikacji i marketingu w IAB. (mp)