OLX po sukcesie kampanii „A co gdyby” zdecydował się na kolejną akcję w podobnej formule. W nowej kampanii – pod hasłem „W internecie nie bądź głupi” ponownie wziął udział aktor Janusz Chabior, a dodatkowo dołączył do niego Jan Frycz.
W rozpoczętej 11 lutego 2020 roku kampanii (w Dzień Bezpiecznego Internetu) serwis ogłoszeniowy przestrzega użytkowników sieci przed oszustami. W kampanii zaprezentowano najczęstsze oszustwa – mowa o płatnościach z góry za nieistniejący przedmiot czy przesyłkę, kradzieży danych albo wyciąganiu zaliczek przy wynajmie mieszkania.
OLX uczula, że złodzieje wykorzystują nie tylko niewiedzę, lecz także fakt, że ludzie są dziś zabiegani i pochłonięci innymi ważnymi dla siebie sprawami. „Można być – jak bohater pierwszego odcinka – kardiochirurgiem, przeprowadzać skomplikowane operacje na otwartym sercu i ratować życie, a mimo to dać się nabrać na »patent« z płatnością za przesyłkę” – czytamy w komunikacie.
Jak podkreśla Marcin Sienkowski, Head of Marketing OLX, ze statystyk i obserwacji marki wynika, że kradzieży pieniędzy czy danych może doświadczyć każdy, niezależnie od płci, wieku czy wykształcenia. „Ważniejsze, by wiedzieć, jak się przed tym ustrzec. Wierzymy, że pokazanie takich sytuacji, z wyrazistą grą i humorem Janusza Chabiora i Jana Frycza, zadziała jak lustro. Przejrzymy się w nim, ale wyciągniemy naukę, która ustrzeże nas przed niemiłymi konsekwencjami internetowych kradzieży” – mówi.
Kampanię przygotowała agencja 180heartbeats + Jung v Matt. Jak wyjaśnia Radosław Smorga, Business Director w agencji, ze względu na pozytywny odbiór poprzedniej kampanii zapadła decyzja o kontynuacji edukowania użytkowników w kolejnym obszarze. „Seria spotów, które będą pojawiać się w sieci to historie »ofiar«, które odgrywa Jan Frycz. Istotę problemu uświadamia im narrator – Janusz Chabior. Zależało nam, by w tych historiach najmocniej wybrzmiało, że na błędach swoich i innych można się uczyć i nie dać się nabrać kolejny raz” – dopowiada.
Kampania „A co gdyby” z Januszem Chabiorem składała się z siedmiu spotów, a jej celem było piętnowanie hejtu i braku kultury w sieci. Akcja została nagrodzona w konkursie Złote Spinacze w kategoriach Kampania Społeczna i Social Media, otrzymała także Nagrodę Publiczności, której PRoto.pl było partnerem. (mb)