W połowie września 2021 roku WhatsApp rozpoczął testy wyszukiwania firm w aplikacji – czytamy w serwisie usnews.com. Funkcja jest obecnie dostępna w São Paulo w Brazylii. Użytkownicy mogą znajdować sklepy i punkty usługowe za pośrednictwem katalogu w komunikatorze.
Jak informuje źródło, wprowadzane narzędzie ma wzmocnić e-commerce w aplikacji. WhatsApp, w przeciwieństwie do Facebooka i Instagrama, nie wyświetla reklam – dlatego testowana funkcja może okazać się w przyszłości dla platformy głównym sposobem dokonywania zakupów za pośrednictwem serwisu. Do tej pory firmy umieszczały swoje numery kontaktowe WhatsApp na opakowaniach lub stronach internetowych, a także korzystały z reklam na Facebooku, by zachęcić klientów do kontaktu w aplikacji – czytamy.
Usnews.com podaje, że działania WhatsAppa są odpowiedzią na wzrastające zainteresowanie firm i użytkowników biznesowych usługami komunikatora. Rozwój nowej opcji jest też podyktowany popularnością zakupów online w czasie pandemii koronawirusa. Dalej czytamy, że testowana funkcja obejmie firmy oferujące różne produkty i usługi w wybranych dzielnicach São Paulo. Kraje, które są brane pod uwagę w dalszym rozwoju narzędzia, to Indie i Indonezja. Usnews.com pisze też o rozważanym pojawieniu się reklam w aplikacji w przyszłości.
Źródło wskazuje także na niedawne problemy WhatsAppa, związane z karą za złamanie unijnych zasad ochrony danych osobowych. Irlandzka Komisja Ochrony Danych nałożyła na platformę grzywnę w wysokości 225 mln euro. Serwis nie zgadzał się z otrzymaną decyzją. (ap)