Niedawno pisaliśmy o tym, że LinkedIn udostępnił swoim użytkownikom funkcję zamieszczania filmów w serwisie. Platforma po raz pierwszy zapowiedziała wprowadzenie nowej opcji w sierpniu 2016 roku, ale wówczas dostęp do niej uzyskało tylko 500 najbardziej wpływowych użytkowników – czytamy na prnewsonline.com. To ma się jednak wkrótce zmienić i funkcja będzie dostępna dla wszystkich 500 mln użytkowników serwisu.
W rozmowie z portalem PR News Tatiana De Almeida, PR Manager w zespole komunikacji korporacyjnej LinkedIn, opowiedziała o specyfice filmów w serwisie.
„Nowa funkcja umożliwia nagrywanie, przesyłanie i publikowanie wideo bezpośrednio na tablicy użytkownika przy użyciu aplikacji mobilnej, a wkrótce także wersji desktopowej” – wyjaśnia De Almeida. Zdaniem PR Managerki, wideo na LinkedInie jest specyficzne, podobnie jak sam serwis i ma służyć m.in. do relacjonowania branżowych wydarzeń czy dzielenia się wiedzą bądź najświeższymi wiadomościami z branży – czytamy.
Tatiana De Almeida wymienia także kilka osób, które już korzystają z nowej funkcji i odnoszą przy tym sukcesy. „Zobaczcie profil Sama Shanka, CEO Hotelu Tonight, który pokazywał swój lunch z zespołem czy Shane’a Atchinsona, który ogłosił za pośrednictwem wideo swoje nowe stanowisko w firmie Domo” – wylicza De Almeida.
Jak zaznacza, użytkownicy będą mieli również dostęp do pewnych danych demograficznych na temat odbiorców materiałów wideo. Chodzi np. o firmy czy lokalizacje, w których pracują – czytamy. Osoby publikujące wideo będą mogły również sprawdzać statystyki swoich filmów, w tym liczbę polubień, komentarzy, udostępnień i odsłon. Te ostatnie będą naliczane, kiedy użytkownik odtworzy minimum trzy sekundy materiału – czytamy. Jak wyjaśnia Tatiana De Almeida, dane te mają pomagać marketerom w zrozumieniu publiczności, do której kierują swoje komunikaty i ułatwiać tworzenie contentu.
Redakcja PR News zapytała również PR Managerkę o to, jak zwiększyć szansę na dotarcie do grupy docelowej na LinkedInie. De Almeida przypomina m.in. o odpowiednich ustawieniach konta i publikowaniu filmów z opcją „publiczne” tak, aby każdy miał do nich dostęp. Zachęca również do korzystania z hashtagów, dzięki którym łatwiej będzie odszukać film. W zdobywaniu zasięgów ma pomagać także zespół LinkedIna, który będzie udostepniał wybrane, wartościowe materiały za pomocą swoich kanałów dystrybucji. (pk)