poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościWspółtwórca Big Brothera walczy z Facebookiem o usunięcie nielegalnych reklam

Współtwórca Big Brothera walczy z Facebookiem o usunięcie nielegalnych reklam

John de Mol, holenderski miliarder z firmy Endemol, który współtworzył format Big Brothera, walczy z Facebookiem o usunięcie fałszywych reklam, które bezprawnie wykorzystują jego wizerunek do promocji bitcoinów. Negocjował przez kilka tygodni z portalem, jednak nie doszedł z nim do porozumienia – czytamy na thenextweb.com.

De Mol złożył pozew w amsterdamskim sądzie trzy miesiące temu. Stwierdził w nim, że Facebook niedostatecznie dobrze chroni osoby publiczne przed tego typu oszustwami. „Choć firma wydawała się chętna do współpracy, okazało się to zasłoną dymną, która miała przykryć niechęć do wprowadzenia odpowiednich środków” – czytamy wypowiedź miliardera w źródle.

Facebook potwierdza, że kilkutygodniowe negocjacje zakończyły się fiaskiem. W oświadczeniu przysłanym do źródła przyznaje, że dąży do usunięcia wprowadzających w błąd reklam i krytycznie patrzy na to zjawisko. Nie podaje jednak, co konkretnie robi.

Nie tylko holenderscy miliarderzy mają problemy z nielegalnym wykorzystywaniem własnego wizerunku do promocji podejrzanych firm. W lipcu 2019 roku PRoto.pl pisało, że dotknęło to też m.in. piłkarza Roberta Lewandowskiego czy byłą minister finansów Teresę Czerwińską. We wrześniu natomiast z podobnym problemem zmierzył się Zygmunt Solorz-Żak, założyciel Telewizji Polsat. (mp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj