27 stycznia 2021 roku Facebook opublikował swoje wyniki za czwarty kwartał 2020 roku. Tak jak w poprzednich miesiącach zeszłego roku, serwis odnotował m.in. wzrost przychodów i zwiększył liczbę pracowników.
Czytaj także: Wzrost przychodu i większe zaangażowanie użytkowników. Wyniki Facebooka za II kwartał 2020
Znów wyższe przychody i wielu aktywnych użytkowników. Facebook publikuje wyniki za III kwartał 2020
W okresie od października do grudnia 2020 roku z Facebooka codziennie korzystało 1,84 mld osób z całego świata. Jest to wzrost o 11 proc. względem tego samego okresu w roku poprzednim oraz poprzedniego kwartału (1,82 mld). Wzrosła również miesięczna liczba codziennie aktywnych użytkowników (2,79 mld) – również w tym przypadku jest to wzrost o 12 proc. względem analogicznego okresu w roku 2019 i poprzedniego kwartału roku 2020 (2,74 mld).
Źródło: investor.fb.com
Firma wskazała także, ilu użytkowników dziennie korzystało z aplikacji należących do Facebooka (dodatkowo Instagram, Messenger, WhatsApp). W ostatnim kwartale 2020 roku liczba ta wyniosła 2,6 mld – jest to wzrost o 15 proc. względem tego samego okresu w roku poprzednim. O 14 proc. – względem analogicznego okresu w roku 2019 – wzrósł także odsetek osób miesięcznie używających tych aplikacji.
Źródło: investor.fb.com
W czwartym kwartale 2020 roku serwis zarobił 28 mld dol. – tak jak w poprzednich miesiącach, w przeważającej części pieniądze te pochodzą z reklam (ok. 27 mld dol.). Wynik ten oznacza wzrost zarówno w przypadku tego samego okresu w roku poprzednim (ok. 21,08 mld dol.), jak i trzeciego kwartału 2020 roku (21,47 mld dol.).
Źródło: investor.fb.com
Najwięcej pieniędzy w ostatnim kwartale 2020 roku wygenerowali internauci ze Stanów Zjednoczonych i Kanady (13,7 mld dol.). Z kolei średni przychód na jednego użytkownika w tym okresie wyniósł 10,14 dol. – jest to wzrost względem analogicznego okresu w roku poprzednim (8,52 dol.) oraz drugiego kwartału 2020 roku (7,89 dol.).
Źródło: investor.fb.com
Facebook podzielił się także informacją dotyczącą liczby pracowników. Na 31 grudnia 2020 roku serwis zatrudniał 58,6 tys. osób, co oznacza wzrost o 30 proc. względem tego samego momentu w roku poprzednim.
Portal społecznościowy stwierdził, że skorzystał z dwóch ogólnych trendów gospodarczych, jakie miały miejsce w czasie pandemii COVID-19: przejścia na handel internetowy oraz przesunięcie popytu konsumenckiego w stronę produktów i odejścia od usług. Trendy te miały wpłynąć przede wszystkim na działalność reklamową serwisu. „Patrząc w przyszłość, osłabienie lub odwrócenie jednego lub obu tych trendów może stanowić przeszkodę dla wzrostu naszych przychodów z reklam” – przekazuje Facebook.
Jakie oczekiwania ma Facebook względem 2021 roku? Serwis m.in. przewiduje, że w pierwszym i drugim kwartale tempo wzrostu przychodów pozostanie stabilne. W nadchodzących miesiącach portal społecznościowy spodziewa się też poważnych trudności w targetowaniu reklam ze względu na zmiany w systemie Apple iOS14 oraz zmieniające się przepisy.
Z pełnym raportem Facebooka za czwarty kwartał 2020 roku można zapoznać się na stronie. (ak)